Titanicul şi Evangelia din Costineşti, destine tragice la poluri opuse

Titanicul şi Evangelia din Costineşti, destine tragice la poluri opuse

Titanic

Pe 31 martie 1909, compania de construcţii maritime din Belfast „Herman and Wolff" termina de construit ceea ce urma să fie cel mai mare pachebot din lume şi pe măsură a fost şi eşecul navei. 33 de ani mai târziu, aceeaşi companie terminase de construit nava maritimă „Evanghelia".

Ştiri pe aceeaşi temă

Lansată în 1942, nava a purtat diferite denumiri, până când proprietarul, Aristotel Onassis, a comandat, în 1968, scufundarea ei. A eşuat, fără fast, pe marea românească, devenind simbolul staţiunii Costineşti.


Click pentru a vedea GALERIE FOTO cu epava navei "Evanghelia", de la Costineşti

Titanic a plecat cu fast, dar nu s-a mai întors

Pachebotul, construit în 1909, a fost denumit Titanic şi urma să fie pionierul transportului maritim rapid pe distanţe lungi. După mai multe teste, Titanic a fost lansat, cu fast, în prima sa călătorie de anvergură. În 1912, pe 10 aprilie, Titanic pleca din oraşul britanic Southampton, cu destinaţa New York(Statele Unite).


Click pentru a vedea GALERIA FOTO despre tragedia Titanicului, cel mai mare pachebot al acelor vremuri

Patru zile mai târziu, deşi primiseră avertizările meteo pentru zona Newfoundland, Titanicul s-a lovit de un aisberg ascuns din cauza ceţii. Lovitura i-a fost fatală pachebotului, care s-a scufundat luând cu el mulţi dintre pasageri. 1. 500 de persoane au murit în tragicul accident.

Directorului şantierului naval „Harland and Wolff" declara la câteva zile de la tragedia Titanicului:

"Ştiu că nu e nimic ştiinţific, dar vaporul mă avertiza că va muri şi va lua foarte mulţi oameni cu el".

Citeşte aici despre Tragedia Titanic

 Evangeliei i s-a cerut să nu se mai întoarcă

Epava din Costineşti, devenită un simbol al staţiunii româneşti de la Marea Neagră, provine din acelaşi atelier unde a fost construită şi nava Titanic. Compania irlandeză de construcţii maritime, „Herman and Wolff", originară din Belfast, a finisat nava Evangelia , care avea un motor de 19 ori mai mic decât al Titanicului (Evanghelia avea un motor de 2.900 CP, în timp ce Titanicul avea furnale care îi puteau oferi o viteză maximă de 59.000 de cai putere).

De-a lungul timpului, Evanghelia a purtat mai multe nume printre care Empire Strength(până în 1946), Saxon Star (până în 1961), Sexton Star(până în 1961), Redbrook(până în 1965) şi Evangelia.

Ultima oară a fost botezată de omul de afaceri grec Aristotele Onassis, însă pentru că era foarte veche şi ar fi trebuit să fie trimisă la casat, proprietarul navei ar fi aranjat împreună cu căpitanul să scufunde vasul pentru a primi costul asigurărilor.

Oamenii spun că Aristotel Onassis ar fi avut o înţelegere cu căpitanul vasului să eşueze sau să scufunde vasul, pentru a putea obţine despăgubiri considerabile din asigurări. Varianta este cu atât mai viabilă cu cât „Evanghelia" mai avea doi ani până să fie trimisă la casat, pentru că era o navă veche.

Citeşte aici continuarea articolului: Misterul din jurul epavei „Evanghelia" : Onassis a comandat naufragiul de lângă Costineşti

Aristotel Onassis a fost judecat şi condamnat pentru fraudarea legii transporturilor navale

Omul de afaceri Aristotel Sokratis Onassis provine din localitatea turcească Smyrna, însă şi-a petrecut copilăria în Grecia. În anul 1923, la doar 17 ani, a fugit în oraşul argentian Buenos Aires.

Familia lui Onassis făcea afaceri cu tutun în Ismyr, iar acesta profită de ocazie pentru a relua ocupaţia familiei în Argentina. Reuşeşte să câştige primul milion de dolari înainte de a împlini 25 de ani.Îşi dezvoltă afacerile, ajungând să deţină mai multe nave maritime de linie, petroliere şi bananiere.

Nava „Evangelia"era una dintre ele. În momentul în care nu a mai fost fiabilă, nava care a ajuns simbolul Costineştiului a fost   lăsată să eşueze pentru a încasa beneficiile asigurării. Practica este, în mod evident, ilegală.

Onassis nu a fost judecat pentru eşuarea Evangeliei, însă în 1951, FBI (Biroul Federal de Investigaţii al Statelor Unite), îl cercetează sub acuzaţia de fraudă împotriva Guvernului American, privind legile transporturilor navale. Onassis a pledat vinovat în faţa completului de judecată, ceea ce i-a atras o amendă de 7 milioane de dolari.



citeste totul despre: