Primăria Sectorului 2, despre atribuirea directă a contractelor pentru spaţiile verzi: Licitaţia a fost contestată, riscam să intrăm în blocaj

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Edilul Sectorului 2 din Capitală arată că încheierea contractelor pentru întreţinerea spaţiilor verzi prin negociere directă s-a făcut pentru evitarea unui blocaj. Reacţia vine după ce „Adevărul” a dezvăluit că respectivele contracte au fost atribuite direct unei firme controversate.

Edilii Sectorului 2 al Capitalei au atribuit, recent, mai multe contracte pentru întreţinerea spaţiilor verzi, prin negociere directă, unei firme patronate de un patron penal, abonat la contracte cu statul. 

Oficialii sectorului 2 arată că achiziţiile au fost făcute prin negociere directă pentru că o licitaţie anterioară a eşuat, din cauza neconformităţii celor mai multe oferte primite, dar şi a contestaţiilor depuse la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor de către unii licitatori. În aceste condiţii, arată edilii, pentru evitarea situaţiei de blocaj procedural şi de întârziere a prestării operaţiunilor de întreţinere spaţii verzi, Administraţia Domeniului Public Sector 2 a optat să încheie contracte de achiziţie folosind o procedura permisă de legea achiziţiilor publice pentru o perioadă strict determinată.

„Administraţia Domeniului Public Sector 2, în calitatea sa de administrator al spaţiilor verzi publice din sector a iniţiat la data de 08.03.2017 procedura de achiziţie publică licitaţie deschisă în vederea atribuirii contractelor de achiziţie publică de servicii privind întreţinerea spaţiilor verzi - Lot 1, Lot 2, Lot 3, Lot 4 şi Lot 5, procedură la care au participat mai mulţi ofertanţi. În conformitate cu prevederile Legii nr. 98/2016, s-a realizat evaluarea ofertelor şi a fost încheiat Raportul de procedură. În cursul desfăşurării acestei proceduri de achiziţie publică au fost înregistrate contestaţii pentru 4 dintre cele 5 loturi aferente, contestaţii care au fost analizate şi soluţionate prin decizie de către autoritatea în domeniu, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Decizia Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, document cu caracter obligatoriu pentru autoritatea contractantă, a produs nemulţumirea unuia dintre contestatari care a decis să utilizeze căile legale de atac prin deschidere la Curtea de Apel Bucureşti a unei acţiuni împotriva procedurii de achiziţie publică. Până la soluţionarea contestaţiilor de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, pentru evitarea situaţiei de blocaj procedural şi de întârziere a prestării operaţiunilor de întreţinere spaţii verzi, Administraţia Domeniului Public Sector 2 a optat să încheie contracte de achiziţie folosind o procedura permisă de legea achiziţiilor publice pentru o perioadă strict determinată, pentru loturile 2, 3, 4 şi 5. Prin încheierea acestor 4 contracte de achiziţie publică, autoritatea contractantă a dorit să asigure continuitatea activităţilor de întreţinere a spaţiilor verzi aflate în administrarea sa, intens solicitate în perioada de primăvară - vară”, precizează Primăria Sectorului 2 într-un drept la replică remis ”Adevărul”.

Operatorii economici, aleşi dintre ofertanţi

Primăria mai arată că operatorii economici au fost selectaţi dintre ofertanţii care au participat la licitaţia deschisă, întreruptă din cauza contestaţiilor depuse, iar
criteriile de selecţie au avut în vedere experienţa proprie în domeniu şi capacităţile tehnice şi umane de care dispune fiecare prestator în parte.

”Înainte de începerea negocierilor, în conformitate cu prevederile legale specifice achiziţiilor publice, autoritatea contractantă a solicitat acestor prestatori documente relevante privitoare atât la capacitatea lor tehnică şi organizatorică de exercitare a activităţii profesionale cât şi la situaţia personală a operatorului economic. Analiza documentelor prezentate nu a relevat aspecte cu caracter penal care ar fi putut să determine autoritatea contractantă să nu încheie contracte de achiziţie publică cu aceştia. Administraţia Domeniului Public Sector 2 subliniază faptul că încheierea acestor contracte s-a realizat cu respectarea ad-litteram a prevederilor legislaţiei specifice din domeniul achiziţiilor publice, în vigoare la această dată, iar pentru asigurarea deplinei transparenţe procedurale în relaţia cu prestatorii, autoritatea contractantă a publicat anunţurile de atribuire a celor 4 contracte în sistemul electronic de achiziţii publice – SEAP”, se arată în documentul citat.

”Autoritatea contractantă a monitorizat exigent modul în care operatorii şi-au adus la îndeplinire obligaţiile contractuale privind întreţinerea spaţiilor verzi publice, edificatoare în acest sens fiind următoarele date care enunţă explicit pentru perioada calendaristică 01.01 - 30.06.2017 valoarea contractuală şi suma plătită efectiv pentru activitatea prestată”, mai precizează edilii.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite