Paşapoartele se iau şi de la mall. Program prelungit în luna august

Paşapoartele se iau şi de la mall. Program prelungit în luna august

Serviciul de Paşapoarte din Plaza preia activitatea a trei puncte de lucru din Capitală FOTO Mediafax

Cozile infernale de la paşapoarte ar putea deveni istorie în Capitală. Noul sediu al Serviciului de Paşapoarte Bucureşti s-a deschis luni, de la ora 8.30, în mall-ul Plaza România şi va prelua activitatea a trei puncte de lucru din Capitală

Ştiri pe aceeaşi temă

UPDATE Premierul Mihai Tudose a mers, luni dimineaţă, la noul sediu al Serviciului de Paşapoarte Bucureşti, deschis în mall-ul Plaza România. Zeci de oameni s-au aşezat la coadă încă de dinainte de începerea programului, iar până în jurul orei 10.00 au fost depuse peste 200 de cereri de eliberare a paşapoartelor.

Premierul, însoţit de prefectul de Bucureşti Adrian Petcu, a ajuns la noul sediu al Serviciului de Paşapoarte Bucureşti în jurul orei 10.00 şi a stat aproximativ zece minute, timp în care a vorbit cu câţiva oameni, pe care i-a întrebat de cât timp aşteaptă şi dacă sunt mulţumiţi de noile condiţii. Unii dintre ei i-au răspuns că timpul de aşteptare este mai mic aici, totul decurgând mai repede faţă de sediul din Pipera.

Premierul a mers şi în două birouri pentru a vedea condiţiile de acolo.

"În sfârşit sunt condiţii civilizate. Oamenii nu mai sunt nevoiţi să stea în soare şi în căldură, ba chiar pot să bea şi o cafea şi să mânânce pentru că birourile sunt pe acelaşi etaj cu restaurantele", a declarat premierul.

Zeci de oameni s-au aşezat la coadă încă înainte de ora 8.30, când s-a deschis noul sediu din mall-ul Plaza România din Bulevardul Timişoara . În momentul în care s-au deschis uşile mall-ului, oamenii au luat-o la fugă spre cele două birouri de eliberare a paşapoartelor, aflate la parter şi la etajul al doilea.

Până în jurul orei 10.00, au fost depuse peste 200 de cereri de eliberare a paşapoartelor.

Inaugurare oficială

Moment aşteptat de mii de bucureşteni care au nevoie de documente de călătorie. Noul sediu al Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bucureşti se deschide, oficial, chiar astăzi. Respectarea termenului de deschidere a ghişeelor, asumat de ministrul de Interne Carmen Dan, a fost însă în pericol. Lucrările de amenajare s-au desfăşurat la foc continuu, chiar şi în week-end-ul dinaintea deschiderii oficiale. Însă totul e bine când se termină cu bine, iar bucureştenii vor putea, începând de azi, să-şi depună actele pentru paşapoarte la ghişeele din Plaza România, de pe Bulevardul Timişoara, situate la etajul al doilea.
 
 Concret, noul sediu va prelua activitatea a trei puncte de lucru din Capitală, care vor fi închise. Este vorba de serviciul sectorului 3, din strada Ion Ţuculescu, nr. 42B, serviciul sectorului 4 (strada Străduinţei, nr. 1) şi serviciul sectorului 6 (strada Virtuţii, nr. 1-3). 
 
Cetăţenii vor putea depune cereri şi ridica paşapoarte şi de la celelalte două puncte de lucru ale Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bucureşti din Şoseaua Pipera, numărul 49 şi din Piaţa Amzei, numărul 13. La toate cele trei sedii se vor elibera atât paşapoarte simple electronice, cât şi paşapoarte simple temporare.
 
 

Proceduri simplificate

Pentru a se evita supraaglomerarea unor ghişee, cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice şi temporare se depun la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, indiferent de domiciliul sau reşedinţa solicitantului documentului de călătorie.

Totodată, s-a eliminat obligativitatea prezentării,  în fotocopie, a documentelor care însoţesc cererea de eliberare a paşaportului.

Cererile sunt generate în sistemul informatic la momentul depunerii la ghişeu a tuturor documentelor necesare şi se prezintă solicitantului pentru verificarea datelor înscrise şi semnătură.   

La obţinerea paşapoartelor temporare pentru minorii sub 14 ani nu este necesară prezenţa acestora, ci a două fotografii color 35 x 45 mm.

În plus, s-a dezvoltat şi extins procedura de programare on-line pentru depunerea cererilor de eliberare a paşapoartelor simple.

Program prelungit
 
Pe durata lunii august programul cu publicul va fi prelungit până la ora 18.30 în fiecare zi lucrătoare şi se vor elibera atât paşapoarte simple electronice, cât şi paşapoarte simple temporare. 
 
Programul normal pentru depunerea documentelor şi ridicarea paşapoartelor este între orele 8.30 şi 16.30 în zilele de luni, miercuri, joi şi vineri, respectiv 8.30 – 18.30 pentru ziua de marţi.
 
Taxele pentru eliberarea paşapoartelor pot fi achitate la ghişeul de Trezorerie deschis la nivelul -1 al centrului comercial, precum şi la unităţile bancare existente la acelaşi nivel, prin transfer bancar. De asemenea, rămân valabile şi celelalte modalităţi de plată: on-line - prin serviciile puse la dispoziţie de unităţile bancare şi prin mandat poştal la oficiile poştale.
 
Amenajarea în mall a ghişeelor pentru eliberarea documentelor de călătorie ar putea să creeze însă anumite probleme. Astfel, stabilimentul din Plaza România nu are intrare separată, iar spaţiul amenajat aici este destul de îngust. În cazul în care vor fi cozi la ghişee, ceea ce este foarte posibil, activitatea localurilor de la etajul al doilea, în zona Serviciului de Paşapoarte, ar putea fi dată peste cap. 
 
„Tiparniţă” nouă pentru paşapoarte
 
Tot pentru a subţia cozile de la ghişee, de săptămâna trecută, paşapoartele simple temporare sunt eliberate şi la sediul Direcţiei Generale de Paşapoarte din Piaţa Amzei, unde până acum erau eliberate doar paşapoartele electronice.
 
În acest sens, Ministerul Afacerilor Interne a cerut de la Imprimeria Naţională o imprimantă specială pentru sediul din Piaţa Amzei, cu care să se poată tipări paşapoartele temporare.
 
Cozile umilinţei
 
Încă din luna iunie, la serviciile pentru eliberarea paşapoartelor din întreaga ţară s-au format cozi uriaşe, oamenii reclamând organizarea proastă şi birocraţia.
 
Autorităţile au dat vina pe numărul redus de angajaţi şi pe numărul mic de birouri unde aceştia îşi pot desfăşura activitatea. 
 
Nici în Bucureşti situaţia nu este mai bună. Aici oamenii stau, zilnic, la două cozi: una pentru bonul de ordine, iar alta pentru paşaport. Mulţi se trezesc cu noaptea în cap ca să nu îşi piardă toată ziua.
În Capitală, în prima săptămână a lunii august, au fost depuse peste 5.600 de cereri, cu 1.000 mai multe ca în august 2016.
citeste totul despre: