EXCLUSIV Reconstituirea unei crize de isterie la volan, pe care numai o minune a făcut să nu se soldeze cu un carnagiu. Teribilismul şmecherului cu Touareg

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şmecherul cu Touareg care în iulie 2015 a acroşat intenţionat o maşină în zona fântânii Mioriţa din Capitală a fost trimis în judecată pentru tentativă de omor calificat. Dacă va fi găsit vinovat, controlorul de trafic aerian Şerban Iulian Sănducu riscă pedeapsa cu închisoarea pe viaţă.

Şerban Iulian Sănducu (36 de ani), controlorul de trafic care în 2015 a fost la un pas să provoace intenţionat un carnagiu în zona podului de cale ferată din Băneasa atunci când, aflat la volanul maşinii sale de teren Volkswagen Touareg, a lovit intenţionat un autoturism Dacia Logan, a fost trimis în judecată de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti. Din actele trimise de anchetatori instanţei reiese că gestul bărbatului este cu atât mai reprobabil cu cât acesta călătorea împreună cu fiica sa, în vârstă de doar 6 ani. În faţa procurorilor care-l anchetează pentru tentativă de omor calificat, dar şi a judecătorului de drepturi şi libertăţi civile care a decis arestarea sa preventivă, Iulian Sănducu s-a încurcat în minciuni. Deşi toţi martorii, dar şi imaginile care au surprins momentul accidentului intenţionat arată că înainte de a-l lovi pe colegul de trafic, Sănducu l-a şicanat aproape un kilometru, acesta a susţinut în declaraţiile pe care le-a dat în faţa anchetatorilor că „tamponarea s-a produs din neatenţie”.

A văzut moartea cu ochii

Florin Constantin, şoferul Daciei Logan care a fost scos de pe şosea de şmecherul cu Touareg, le-a mărturisit anchetatorilor în detaliu cum în dimineaţa zilei 4 iulie 2015 a văzut moartea cu ochii.

În timp ce circula dinspre Şoseaua Kiseleff către Şos. Bucureşti-Ploieşti, Florin Constantin, care se afla în maşină cu părinţii săi, a observat că şoferul unei maşini de teren Volkswagen Touareg a început să-i dea „flash-uri“ pentru a elibera banda a treia a şoselei. Pentru că celelalte benzi erau ocupate, şoferul Loganului a continuat să ruleze pe aceeaşi bandă. Extrem de agresiv, Iulian Sănducu s-a apropiat de Logan la mai puţin de 2 metri, continuând să dea „flash-uri“.
„Acest mod de deplasare relevă în mod obiectiv comportamentul rutier şicanator al inculpatului, cu scopul de o determina pe persoana vătămată să elibereze banda a treia de circulaţie, deşi condiţiile de trafic nu îi permiteau acest lucru“, menţionează procurorii în documentele în care au cerut arestarea preventivă a lui Şerban Iulian Sănducu. 

Ca să-i facă loc Touaregului, şoferul Loganului a mărit viteza şi a dat semnal dreapta, semn că va elibera banda imediat ce va putea. După ce a trecut de Fântâna Mioriţa, Florin Constantin a reuşit să treacă pe banda a doua, moment în care Sănducu a mărit viteza până a ajuns în dreptul lui. „A frânat brusc şi a virat violent spre dreapta, cu o viteză de aproximativ 80 km/h, în direcţia autoturismului Dacia Logan (care rula atunci cu aproximativ 75 km/h), intrând în coliziune cu acesta în mod intenţionat. Impactul a fost însă extrem de violent, astfel încât victimele au fost expuse iminenţei unei coliziuni fatale cu alţi participanţi la trafic (vehicule ori pietoni), neproducerea rezultatului letal datorându-se exclusiv hazardului, fiind independentă de voinţa inculpatului. Astfel, ca urmare a acestui impact provocat intenţionat de către inculpat, autoturismul marca DACIA Logan a fost proiectat pe banda unu, unde a acroşat uşor un autoturism marca VOLKSWAGEN Golf, de culoare albă, după care, părăsind partea carosabilă, a intrat pe trotuar, trecând la foarte mică distanţă de un pieton”, au arătat procurorii.

Şocul a fost atât de puternic încăt, în momentul impactului cu bordura trotuarului, roţile Loganului au dejantat instantaneu. Maşina a intrat pe spaţiul verde, a urcat pe rampa de pământ ce acoperă baza piciorului podului din zonă, unde a rămas suspendată, în pericol de a se răsturna.

„Atâta m-a dus capul“

Cu ajutorul mai multor persoane care s-au oprit pentru a le acorda ajutor, victimele au reuşit să părăsească autoturismul suspendat. Florin Constantin a observat că şoferul Volkswagenului Touareg, care l-a scos în decor, oprise  la intrarea în benzinăria Petrom situată în apropiere şi s-a dus la el. A avut surpriza să vadă pe bancheta din spate o fetiţă de 6 ani, şocându-l iresposabilitatea şoferului. Replica acestuia a fost însă şi mai uluitoare. Întrebat de ce a făcut asta, Şerban Iulian Sănducu i-a răspuns: „Atâta m-a dus pe mine capul”. „Marcată de cele întâmplate, victima a evitat continuarea dialogului”, arată anchetatorii.

A simţit suflul maşinii

Mai norocoasă chiar decât Florin Constantin se poate considera o femeie care, în acel moment, mergea pe trotuar. Lovit cu putere de Volkswagenul Touareg, Loganul a trecut la doar câţiva centimetri pe lângă Iuliana Cristina Brad. Norocul său a fost că, în momentul impactului dintre cele două maşini a reacţionat instinctiv, făcând un pas în faţă, ceea ce i-a salvat viaţa. Femeia le-a mărturisit anchetatorilor că în momentul în care Loganul a trecut pe lângă ea, pe trotuar, a simţit un „suflu“, autoturismul fiind foarte aproape să o lovească.

Iuliana Cristina Brad a mai spus că, imediat după aceea, la ea a venit şoferul care a provocat accidentul. Şerban Sănducu ar fi încercat să minimizeze cele întâmplate. El i-ar fi spus că totul este în regulă, că nu a păţit nimic în urma accidentului, motiv pentru care nu este nevoie să sune pe nimeni pentru a relata cele întâmplate, nici măcar pe soţul său. Mai mult, Sănducu s-a oferit să o ducă unde avea treabă în ziua respectivă.

Victima, descurajată de poliţişti

Şi comportamentul poliţiştilor sosiţi la faţa locului a fost cel puţin bizar, arată procurorii. Deşi Florin Constantin le-a relatat circumstanţele producerii incidentului, aceştia i-au spus că nu există cadrul legal pentru a incrimina comportamentul şoferului vinovat, descurajându-l să facă o plângere penală. Ei l-au îndrumat la Biroul de Accidente Uşoare Sector 1. „Aceste discuţii purtate cu lucrătorii de poliţie, dar şi aprecierea inexistenţei probelor (persoana vătămată observând lipsa camerelor de supraveghere în zonă, care ar fi constituit un mijloc de probă decisiv) şi prefigurarea unor cheltuieli judiciare  au determinat-o pe persoana vătămată să considere că este inutil să efectueze demersuri pentru tragerea la răspundere penală a inculpatului, deşi a avut convingerea că acesta a lovit-o în mod intenţionat cu autoturismul“, au consemnat procurorii în rechizitoriul prin care au cerut arestarea lui Sănducu.

De altfel, procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti s-au autosesizat în acest caz trei luni mai târziu, când au realizat că agenţii de la Brigada Rutieră nu vor face o anchetă pentru tentativă de omor în acest caz. „La data de 05.10.2015, Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti s-a sesizat din oficiu cu privire la incidentul din data de 04.07.2015, petrecut în trafic pe Şos. Bucureşti-Ploieşti, în zona Fântânii Mioriţa”, arată anchetatorii în rechizitoriu. ;

Agresorul s-a încurcat în minciuni

Audiat de procurori, Şerban Sănducu a negat că a lovit intenţionat Dacia Logan. El a declarat că şi-a dat seama prea târziu că trebuie să oprească la staţia Petrom, situată imediat după podul de cale ferată din zona Băneasa, şi astfel a semnalizat schimbarea direcţiei de mers către dreapta şi a tras de volan fără să se asigure, neobservând maşina pe care a lovit-o. 

Motivul acestei opriri a fost acela de a-şi cumpăra ţigări şi o sticlă de apă pentru fiica sa. Imaginile filmate de o cameră de bord l-au contrazis. Sănducu a tras violent de volan, fără să semnalizeze, şi cu intenţia clară de a lovi Loganul. Mai mult decât atât, el s-a contrazis singur. Audiat de judecătorul de drepturi şi libertăţi civile, cu propunerea de arestare preventivă, Sănducu a declarat că, în momentul producerii incidentul, nu mai fuma de aproximativ 6 luni.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite