Cine este românul care pune umărul la realizarea unui revoluţionar  Lamborghini electric

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mircea Dincă. FOTO mit.edu
Mircea Dincă. FOTO mit.edu

Automobili Lamborghini Spa a prezentat, cu câteva zile în urmă, la conferinţa EmTech de la Cambridge, Massachusetts, conceptul electric Terzo Millennio. Maşina este produsul primelor 12 luni de colaborare între producătorul de auto şi Institutul MIT şi, promite Lamborghini, va fi un model electric revoluţionar. Partea mai frumoasă acum vine: la realizarea acestui model lucrează două echipe, una dintre ele fiind condusă de un român.

Este vorba de Mircea Dincă, profesor asociat de chimie la MIT. Conform cărţii de vizită aflate pe site-ul Institutului de Tehnologie din Massachusetts (MIT), Mircea Dincă s-a născut în Făgăraş şi a început să studieze serios chimia în clasa a 7-a. În anul umător a participat deja la olimpiade şcolare. În anul 1998 a reprezentat România la Olimpiada Internaţională de la Yakutsk – Rusia şi a luat medalia de aur. 

Imediat i s-a oferit o bursă de la Universitatea Princeton, aşa că s-a mutat în  New Jersey în toamna anului 1999. Apoi a mai studiat la Universitatea Queensland din Brisbane – Australia.

 În anul 2003, Mircea Dincă s-a înscris la programul de doctorat în chimie de la Universitatea din California - Berkeley, unde a intrat în laboratorul profesorului Jeff Long.  După absolvire, în vara anului 2008, s-a alăturat grupului profesorului  Dan Nocera, la MIT. Este pasionat de drumeţii, fotografie şi, mai nou, înot.

 Pusă în mişcare de capacitoare

Lamborghini intenţionează să dezvolte un sistem de propulsie bazat pe supercapacitoare care să furnizeze energia rapid. Spre deosebire de bateriile litiu-ion de la  maşinile electrice clasice de astăzi care furnizează energie mai lent, deoarece depind de reacţiile chimice,  sistemele cu supercapacitorii stochează energia fizic. Această tehnologie este folosită în prezent limitat la vehiculele hibride.

 "Multe  inovaţii au ajuns la maşinile de stradă după ce au fost aplicate în Formula 1 sau la supercar-uri", spune Mircea Dincă,  al cărui laborator este unul dintre cei două care lucrează cu producătorul auto. Lamborghini intenţionează, de asemenea, să facă supercapacitorii din panouri din fibră de carbon care pot fi utilizaţi pentru a forma corpul maşinii, astfel încât Terzo Millennio va stoca energia în caroserie. Cu alte cuvinte: maşina în sine este bateria.

În plus, conceptul promite o maşină care va putea să monitorizeze permanent starea structurii proprii, detectând uzura şi deteriorarea. Se caută chiar şi o soluţie pentru ca în cazul apariţiei unor fisuri microscopice caroseria să se repare singură…  În plus,  compania va dezvolta motoare electrice în roţi, ceea ce ar elimina necesitatea unui singur motor mai mare.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite