Toate conductele RADET vor fi înlocuite cu unele noi. Ce soluţie a găsit Primăria Capitalei pentru a nu perturba şi mai mult traficul

Toate conductele RADET vor fi înlocuite cu unele noi. Ce soluţie a găsit Primăria Capitalei pentru a nu perturba şi mai mult traficul

Consiliul General al Municipiului Bucureşti va discuta în şedinţa de joi propunerea Primăriei Capitalei privind investiţiile în reabilitarea sistemului de termoficare a municipiului Bucureşt, lucrări care vor dura până în 2030.

Ştiri pe aceeaşi temă

„În cadrul Strategiei de alimentare cu energie termică în sistem centralizat a consumatorilor din municipiul Bucureşti se prevede reabilitarea a 500 de kilometri de reţea a circuitului de transport căldură, reprezentând un traseu de 250 de kilometri şi totodată circa 60 la sută din întreaga reţea de transport, divizată în 67 de loturi. Înlocuirea ţevilor de va face folosind soluţia modernă a conductelor preizolate. Datorită necesităţii de a nu perturba infrastructura rutieră a oraşului prin atacarea simultană a unui număr mare de loturi, întregul proiect a fost etapizat în trei faze de execuţie, cu finalizare globală în anul 2030”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate realizat de RADET şi a indicatorilor tehnico-economici aferenţi pentru obiectivul de investiţii.
 
Primăria Capitalei ar urma să investească aproape 275 de milioane de lei pentru reabilitarea sistemului de termoficare din Bucureşti, pe şapte loturi, pe o lungime de 31,6 kilometri.
 
Municipalitatea susţine că actualul sistem de transport şi distribuţie a energiei termice este într-o stare avansată de degradare, ceea ce duce la pierderi anuale de căldură de peste 1,4 milioane de Gcal, echivalentul a aproximativ 280 de milioane de lei la valoarea de producţie a căldurii şi pierderi anuale de apă de adaos de peste 10 milioane de tone, în timp ce numărul mare de avarii înregistrate crează întreruperi în furnizarea serviciului.
 
Întregul sistem de transport şi distribuţie a apei fierbinţi are o vechime de peste 40 de ani, din această cauză având loc avarii repetate, explică PMB.
 
Studiul de fezabilitate realizat de RADET propune două soluţii: fie demontarea conductelor de apă existente şi înlocuirea lor cu conducte noi din oţel, în soluţie preizolată - , fie schimbarea lor cu unele noi din oţel, în soluţie clasică, scrie news.ro.
 
Costurile pentru studiul de fezabilitate vor fi suportate de Guvernul Japoniei, prin Ministerul Economiei, Comerţului şi Industriei, iar dacă soluţiile descoperite în urma studiului vor fi acceptate de partea română, finanţarea, pentru modenizare – estimată la peste 100 de milioane de euro - va fi făcută dintr-un împrumut acordat de Guvernul japonez prin Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională.
 
citeste totul despre: