Şi în procente, cifra este rotundă: 100 % din traseele verificate de Brigada Rutieră Bucureşti s-a constatat că au fost recepţionate ilegal. Prin semnarea documentului de recepţie a pistelor, Administraţia Străzilor Bucureşti (ASB) a acoperit greşelile de proiectare şi pe cele de construcţie şi astfel a aprobat plata ilegală a pistelor periculoase din Bucureşti.

Până acum, Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), a depus zeci de reclamaţii către instituţiile care trebuia să ia măsuri pentru protejarea vieţii şi integrităţii pietonilor şi bicicliştilor expuşi din cauza ilegalităţilor comise de Administraţia Străzilor Bucureşti.

Câţi hoţi aţi văzut că vin în faţa păgubiţilor să recunoască faptele?

Prima instituţie care a reacţionat legal, dar cu întârziere foarte mare, a fost Brigada Rutieră Bucureşti.
O altă instituţie care a reacţionat a fost Administraţia Străzilor Bucureşti. Dar nu ca să aplice legea. Pe rând, conducerea ASB a încercat să dezinformeze şi apoi să ascundă informaţiile despre cum au fost cheltuiţi banii cetăţenilor. Chiar şi în acest moment, Administraţia Străzilor refuză să faca publice documentele pe care se află numele persoanelor vinovate: procesele verbale de recepţie a pistelor ilegale. Dar reacţia lor este normală. Câţi hoţi aţi văzut că vin în faţa pagubiţilor să recunoască faptele?

Tocmai de aceea am sperat că Primăria Municipiului Bucureşti, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau Prefectura Bucureşti să ia măsuri pentru recuperarea prejudiciilor.
Niciuna dintre aceste instiţutii, însă nu a luat vreo măsură care să ducă la recuperarea prejudiciului.
Aşadar,  Bucureştiul va intra din nou în Cartea Recordurilor: 100 de kilometri de trasee recepţionate şi plătite ilegal şi niciun vinovat!


S-a dovedit că în ultimii 5 ani, din cauza unor funcţionari corupţi şi/sau incompetenţi, cetăţenii oraşului au fost agresaţi pe 100 de kilometri de trotuare.

Vrem înapoi banii plătiţi pentru pistele recepţionate ilegal!

În dispreţ faţă de munca cetăţenilor oraşului, din banii cărora s-au plătit aceste piste ilegale, iată că nici după ce poliţia a constatat ilegalităţile pe 100 de kilometri de piste, administratorii oraşului nu au început procedurile de recuperare a prejudiciilor. Şi chiar în acest moment, fiecare dintre noi contribuim la plata salariilor acestor funcţionari care ne-au păgubit cu zeci de milioane de euro.

Şi pentru că ne-am săturat să aşteptăm ca autorităţile să-şi facă treaba, pe data 9. 10. 2012  OPTAR a depus o sesizare către Curtea de Conturi a României. Am făcut referire acolo doar la traseele care au fost recepţionate în septembrie 2011 şi desfiinţate în acest an (60 de km de piste).

Pentru ca respectivele trasee sunt înca în garanţie. Iar cei care au semnat documentele de recepţie au avut un tupeu fantastic. Ori pentru că sunt nişte incompetenţi, ori pentru că sumele obţinute şi protecţia oferită de cei implicaţi i-a făcut să creadă că nu pot fi atinşi. Iar până acum au avut dreptate: nicio instituţie nu i-a tras la răspundere pentru prejudiciile create. Ceea ce ne face să credem tot mai mult în a doua variantă: în “Afacerea pistelor şi semafoarelor pentru biciclişti” este vorba de corupţie.

Ne-am săturat ! Vrem piste, nu prostii!

Problema pistelor ilegale din Bucureşti a fost sesizată înca din 2008, imediat după recepţionarea primelor trasee.

În fiecare an, presa a prezentat situaţia pistelor.

Din vara anului 2011, OPTAR a sesizat legal toate instituţiile care aveau atribuţii în rezolvarea acestor probleme.

Iar reacţia edililor a fost pe măsura calităţii vieţii politice din România. Cu toate că legea obligă la recuperarea prejudiciilor, nicio instituţie nu are curaj să-i deranjeze pe funcţionarii corupţi şi/sau incompetenţi care sunt în continuare în funcţii.

Pentru a atrage atenţia asupra problemelor, OPTAR îi invită pe bucureşteni pe 27 octombrie 2012 (ora 10.30, în Piaţa Constituţiei) să îşi strige în stradă revendicările legate de situaţia în care se află infrastructura pentru biciclete din Capitală.

Va fi un marş pe biciclete unde sunt aşteptaţi toţi cei care îşi dau seama că lipsa unei alternative viabile la transportul cu autoturismul a dus la creşterea numărului de maşini înmatriculate în Bucureşti de 12 ori în ultimii 20 de ani.

Din fericire, cei mai mulţi dintre şoferi demonstrează că sunt conştienţi de faptul că măsurile de încurajare a traficului auto duc la mărirea numărului de maşini şi, implicit, la blocarea oraşului în orele de vârf. De aceea, este nevoie ca bucureştenii să aibă alternative viabile de transport: trotuare libere, transport public eficient şi piste pentru biciclişti.

Vino pe 27 octombrie la marşul organizat în Bucureşti şi fii alături de OPTAR şi partenerii săi. (lista partenerilor rămâne deschisă)

Detaliile despre organizarea marşului vor apărea pe contul nostru de facebook în decursul săptămânii viitoare.