RADAR

şos. Bucureşti-Ploieşti, Str. Aviator şerbănescu, Str. Barbu Văcărescu, Bd. Lacul Tei, Bd. Basarabia, şos. Mihai Bravu, Bd. Theodor Pallady, şos. Alexandriei, şos. Antiaeriană, şos.

Noiembrie

La Teatrul Naţional, Olga Tudorache face un rol de mare forţă. Femeia puternică, ajunsă la vârsta amintirilor, este cuprinsă de sentimente pe care nu credea că le-ar mai putea trăi. O dramă

Între altele, ţoapa română are obiceiul să-şi parcheze maşina (de regulă luxoasă) în poarta casei tale, aşa încît, dacă vrei să ieşi în stradă la volanul maşinii proprii, sau, întorcîndu-te de la slujbă, vrei să parchezi în înghesuitul spaţiu de lîngă poartă, să fii blocat. În genere, n-ai ce-i face. Stai şi înjuri.

acum 2 luni · comentarii (214)

Ieri, Primăria Capitalei a transmis un Comunicat. Acesta începe aşa: „La initiativa Primarului General, Gabriela Firea, ieri, la sediul Municipalităţii, a avut loc o şedinţă de lucru la care au participat toţi factorii decizionali, responsabili cu identificarea unor soluţii pentru decongestionarea traficului din zona Prelungirea Ghencea.”

acum 2 luni · comentarii (5)

Nu, nu este un anunţ al Primăriei Capitalei. Este o certitudine a mea! Nu am avut niciun moment îndoiala că, în Bucureşti, locuitorii nu vor putea călători cu bicicleta pe banda RATB, atunci când va fi amenajată pe prima bandă. Singura problemă este că nu ştiu când se va întâmpla asta.

acum 2 luni · comentarii (0)

A fost o iarnă lungă şi geroasă, fapt care s-a reflectat în listele lunare de plată. Aşa a renăscut ideea plăţilor uniforme lunare, timp de 12 luni. Greutatea cu care au fost achitate cotele de întreţinere, climatul economic şi nevoile zilnice, au făcut ca numărul celor cu restanţe să crească, proprietarii restanţieri încercând în perioada fără căldură să achite şi restanţele acumulate pe perioada sezonului rece.

acum 2 luni · comentarii (7)

Furnizorii şi prestatorii de servicii au fost primii care au făcut paşi importanţi în eliminarea posibilităţii de plată în numerar la casieriile proprii, mutând plata prin intermediul unităţilor bancare şi al plăţilor online. Un astfel de mod de abordare a dus la apariţia următoarelor situaţii (neaşteptate) în cadrul asociaţiilor de proprietari:

acum 3 luni · comentarii (14)

Primăria Capitalei a „rezolvat” problemele accesibilizării spaţiului public la nevoile persoanelor cu dizabilităţi prin eliminarea din textul unui document oficial a referirilor la acestea. Este vorba despre Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti-Ilfov cel care are ca obiectiv strategic Accesibilitatea! Iată ce prevede acest obiectiv:

acum 3 luni · comentarii (3)

Asociaţiile de proprietari sunt în plin proces de „deliberare” în cadrul adunărilor generale anuale, ocazie cu care fiecare participant, personal sau prin reprezentant, îşi etalează cunoştintele în ale legilor, instalaţiilor, structurii de rezistenţă şi modului de calcul al listelor. De ce?

acum 3 luni · comentarii (12)

Asociaţia OPTAR a realizat un clip video care prezintă soluţii aplicate de administraţia oraşului Nantes (Franţa) pentru implementarea de benzi rezervate transportului public. Scopul materialului este de a informa cetăţenii şi administraţia despre necesitatea respectării principiilor planificării mobilităţii urbane durabile. Principiul de bază al unei astfel de planificări este informarea şi consultarea cetăţenilor, însă administraţia Firea, mai mult decât administraţiile precedente, a refuzat orice dialog cu cetăţenii.

acum 4 luni · comentarii (4)

Dacă aţi trecut de titlu şi deja citiţi aceste cuvinte, vă rog frumos să fiţi raţionali când citiţi argumentele. În ultimele zile am încercat să aflu contrarargumentele celor care „susţin” Guvernul Grindeanu. Dar nu am putut să scot de la ei decât că „Iohannis este de vină, că ia întărâtat!”. Niciunul nu a putut să treacă de această frază învăţată de pe posturile România TV şi Antena 3.

acum 4 luni · comentarii (7)

„Secretul” eficientizării transportului public este cunoscut în lume de câteva decenii: benzi rezervate şi un sistem de management al traficului axat pe nevoile transportului public. Cu ce ne ajută să mai cumpărăm 600 de mijloace de transport în comun dacă pe cele pe care le avem nu le folosim cum trebuie? În Bucureşti, viteza medie zilnică a mijloacelor de transport RATB este de 13 km/h.

acum 4 luni · comentarii (3)

La data de 22.12.2016, Senatul României a adoptat Legea 540/2016 ce are în vedere modificarea Legii 230/2007 privind asociaţiile de proprietari. Nimic rău în a aduce propuneri legislative care să îmbunătăţească cadrul legal în materia asociaţiilor de proprietari, însă până la a distruge liniştea asociaţiilor pe de o parte şi până la a acorda asociaţiilor neguvernamentale posibilitatea de a administra prin intermediul altor persoane fizice, adică intermediere administrativă, este cale lungă.

acum 4 luni · comentarii (4)