FOTOGALERIE RATB construieste două modele de tramvaie: unul ieftin pentru bucureşteni şi altul scump pentru străini

Bucureştenii ar fi putut să călătorească, din acest an, cu un tramvai Siemens produs în colaborare cu arădenii de la “Astra Vagoane Călători”, însă o vor face cu unul de producţie locală denumit Bucur.

Ştiri pe aceeaşi temă

Regia Autonomă de Transport în Comun  Bucureşti colaborează cu fabrica arădeană “Astra Vagoane Călători” pentru a construi un tramvai modern cu licenţă Siemens, deşi nu şi-l poate permite financiar. În schimb, oficialii regiei bucureştene au decis ca, începând cu acest an, să pună în funcţiune noul model de tramvai “Bucur” de producţie proprie. Acesta este un proiect dezvoltat în ultimii doi ani în totalitate de RATB, în prezent fiind deja cinci tramvaie de acest gen pe şinele din Bucureşti.

Viorel Popescu, directorul RATB a declarat pentru RTV că “până în primăvara acestui an, modelul Imperio ar trebui să fie gata, dar nu avem buget pentru achiziţionarea acestui model. Noi producem deja Bucur în  uzina noastră. Avem cinci tramvaie din acest model care sunt pe şină, în scurt timp mai urmează două, iar la sfârşitul anului vom avea 15 care suplimentează parcul de 300 de tramvaie deja existent”.

Potrivit reprezentantului regiei de transport, investiţia în modelul Imperio, nu este o pierdere de timp si resurse deoarece ar putea incerca să îl vandă  altor municipalitati.

  

CLICK pe fotogalerie pentru mai multe imagini cu cele două noi modele de tramvaie produse de RATB!

Astra Vagoane şi RATB vor participa cu Imperio la toate licitaţiile organizate de municipalităţile din România, Valer Vlidar, preşedintele companiei arădene Astra, spune că necesarul de tramavaie al României, pe termen scurt, este de 1.500 - 2.000. Potrivit acestuia, tramvaiele trebuie să fie unele uşoare şi cu recuperare de energie. Imperio ar putea să acopere 15% din acest necesar.

Adrian Criţ, fostul director al Regiei a declarat ca planul celor două companii producatoare al modelului Imperio este de a scoate pe piaţă 100 de tramvaie, chiar dacă investiţia pentru un singur tren ajunge la 1,7 milioane de euro. In viziunea acestuia,  costurile lui se pot amortiza în 13 ani pentru că este foarte eficient energetic.

Spre comparaţie, tramvaiul de productie autohtona, Bucur costă doar un milion de euro si are caracteristici asemanantoare cu modelele care ii fac concurenţă.

Bucur are podea joasă, aer condiţionat şi o capacitate de 300 de locuri.Viteza maximă este de doar 50 de km/h, iar potrivit reprezentaţilor uzinei Atelierele Centrale a RATB, tramvaiul nu ar avea nevoie de reparaţii timp de 14 ani

Tramvaiul Imperio este construit în două variante: cu unu sau cu două burdufuri, este prevăzut cu podea joasă, camere de supraveghere video, aer condiţionat şi controloare electronice de bilete. Boghiurile tramvaiului sunt prevăzute să reziste până la viteze de 200 de km/oră ceea ce-l fac recomandabil şi pentru folosirea drept metrou de suprafaţă. De asemenea, Imperio are o capacitate de 300 de pasageri.

citeste totul despre: