Faţa ascunsă a Otopeniului low-cost

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Odată cu sezonul de vară din 2012 se vor efectua şi schimbări în cadrul celor două aeroporturi din Bucureşti. Unul dintre ele va deveni gazda curselor low-cost, iar celălalt se va transforma într-unul de zboruri business. Cauza acestei schimbări sunt taxele de operare de pe aerodromul Băneasa, care se vor scumpi începând cu 25 martie.

Zborurile ieftine de pe Aeroportul Aurel Vlaicu se vor muta din 25 martie pe Aeroportul Henri Coandă, din cauza scumpirii taxelor de operare de pe Băneasa

Astfel, cursele low-cost se vor muta din 25 martie pe Aeroportul Otopeni. Companiile aeriene care operează pe Aeroportul Băneasa vor fi, practic, obligate să facă această schimbare, din cauza noilor taxe care se vor impune. În prezent, un operator plăteşte 17 euro taxa de pasager, iar cea de aterizare ajunge la 6 euro pe tonă. La momentul schimbării, aceste taxe vor ajunge la 18 euro pentru fiecare pasager şi 120 de euro, cea de aterizare.

Cresc preţurile biletelor

Taxele practicate pe aerodromul Henri Coandă sunt de 22 de euro pentru fiecare pasager şi 8 euro pe tonă, cea de aterizare. Companiile aeriene susţin că încă nu au primit nicio informare oficială privind data exactă la care se va efectua schimbarea, dar spun că această iniţiativă va aduce şi o creştere a preţurilor biletelor, potrivit Ziarului Financiar.

Reprezentanţii companiei aeriene Wizz Air, de exemplu, declarau anul trecut că această mutare va aduce şi o creştere a tarifelor cu 5-7 euro pe bilet, dar şi o reducere a capacităţii de zbor. Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, afirma că pasagerii vor plăti în plus, însă o diferenţă de 4 euro pentru un bilet.

Cât costă să ajungi la Otopeni

Dacă preţul biletelor nu va fi afectat semnificativ, mutarea zborurilor low-cost la Otopeni aduce şi costuri ascunse. În prezent există două linii RATB care duc la Aurel Vlaicu, însă dacă va fi nevoie, instituţia va lua măsuri. „La momentul respectiv vom analiza fluxul de călători şi se vor lua măsurile care se impun. Dacă numărul acestora va creşte, vom suplimenta cele două linii deja existente“, a spus Brânduşa Raeceanu, purtător de cuvânt al RATB.

Astfel, cele două linii RATB care ajung la Aeroportul Henri Coandă au punctele de plecare din Piaţa Unirii şi, respectiv, Gara Basarab. Însă, aceste două trasee sunt catalogate drept curse expres, iar preţul biletelor este mai mare decât în cazul unei curse normale. Cei care aleg să călătorească cu autobuzul până la aerodromul Otopeni trebuie să deţină card RATB, iar preţul unei călătorii este de 3,5 lei. O altă modalitate de a ajunge la aeroport sunt şi mijloacele de transport CFR Călători. Această modalitate de transport costă aproximativ 15 lei pentru un călător.

Cei mai comozi pot alege să ajungă la Otopeni cu taxiul, însă va trebui să plătească în plus faţă de preţul călătoriilor cu mijloacele de transport în comun. De exemplu, o cursă Piaţa Uniri – Aeroportul Otopeni, la un tarif de 3,5 lei pe kilometru, costă aproximativ 70 de lei. De asemenea, cine alege să ia taxiul pe traseul Gara Basarab – Aeroportul Otopeni va trebui să scoată din buzunar aproximativ 60 de lei.

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite