„Drumuri verzi în Bucureşti“, proiectul propus pentru Capitală. PMB: E greu să faci un protocol dacă nu e ceva concret

„Drumuri verzi în Bucureşti“, proiectul propus pentru Capitală. PMB: E greu să faci un protocol dacă nu e ceva concret

Bicicliştii au organizat anul trecut un protest la care au participat mii de oameni pentru amenajarea pistelor pe carosabil FOTO Arhivă

Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în Romania (OPTAR) a propus Primăriei Capitalei realizarea unei reţele de „Drumuri verzi“, care să cuprindă piste pentru biciclişti pe carosabil şi alei pietonale, ajuntând în acelaşi timp persoanele cu dizabilităţi să se deplaseze cu uşurinţă prin Bucureşti.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit reprezentanţilor OPTAR, noua reţea de „Drumuri verzi“ din Capitală ar trebui să fie alcătuită dintr-un sistem de piste dedicate bicicliştilor, la care se adaugă alei pietonale. Calculele făcute de OPTAR spun că bucureştenii care vor să apeleze la trnsportul alternativ au nevoie de circa 100 de kilometri de „Drumuri verzi“.

„Implicarea cetăţenilor, încă din etapa de identificare a reţelei DVB, uşurează procesul de implementare prin însăşi faptul că infrastructura este gândită chiar de către cei care o vor utiliza. Iata de ce echipa OPTAR si cea a Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti indeamna bucurestenii participe ca voluntari in acest proiect“, a scris Marian Ivan, reprezentant OPTAR, pe blogul „Adevărul“.

Dacă Primăria Capitalei va fi de acord cu proiectul propus de reprezentanţii OPTAR, reţeaua de „Drumuri verzi“ ar urma să fie construită prin marile parcuri ale Bucureştiului, pe străzile şi aleile cu trafic auto redus, în zonele industriale, pe salba de lacuri din oraş şi pe câteva bulevarde principale. „Am luat în calcul trei bulevarde mari: Victoriei, Magheru şi Splaiul Independenţei“, precizează Marian Ivan..

„95% din durata de viaţă a unei maşini, ea nu se deplasează. Regândirea modului în care este folosit acum spaţiul pe drumul public permite reordonarea maşinilor astefl încât să se elibereze definitiv un trotuar şi o bandă de circulaţie.

De exemplu, un trotuar curăţat de maşini parcate, precum şi eliberarea unei benzi carosabile de 2,5- 3 metri lăţime, poate reprezenta o cale de circulaţie care să facă parte din reţeaua Drumuri Verzi“, se arată în proiectul prezentant de OPTAR.

Peste 50% dintre bucureşteni, lângă reţeaua „Drumuri verzi“

Rutele reţelei vor fi amenjate prin unirea punctelor de inters din oraş, asigurând continuitatea deplasării pe întreaga reţea. Dacă aceasta va prinde viaţă, peste 50% dintre bucureşteni se vor afla în imediata apropiere a acesteia, la o distanţă de maxim 300 de metri.

În ceea ce priveşte cel mai îndepărtat punct din oraş faţă de reţea, acesta se va afla la un kilometru distanţă. Uşor-uşor, reţeau ar putea fi modernizată cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile.

Dacă Primăria Capitalei va fi de acord cu demararea lucrărilor pentru acest proiect, într-un parteneriat cu OPTAR, realizarea efectivă a reţelei „Drumuri verzi“ ar putea dura 18 luni.
 

Reprezentanţii Primăriei: E greu să faci un protocol pe ceva general

Ion Dedu, directotul Direcţiei de Infrastructură din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, a declarat, pentru Adevărul, că ia în calcul fiecare propunere făcută de reprezentanţii ONG-urilor de profil. În ceea ce priveşte proiectul propus de OPTAR, cel care vizează realizarea reţelei de „Drumuri verzi în Bucureşti“, Dedu spune că un protocol încheiat între municipalitate şi reprezentanţii asociaţiei se poate face pe baza unor propuneri concrete. 

„Ce au prezentat dânşii este o viziune a lor, o listă de idei. E greu să faci un protocol pe ceva general, e destul de greu de realizat“, a încheiat Ion Dedu. 

Pe aceeaşi temă:

 
citeste totul despre: