Coşmarul de pe străzile din Bucureşti: gafele cu semne de circulaţie care pun în pericol viaţa trecătorilor

Coşmarul de pe străzile din Bucureşti: gafele cu semne de circulaţie care pun în pericol
viaţa trecătorilor

Ţoferii parchează pe unde apucă şi pietonii sunt observaţi cu greu când traversează strada FOTO Eduard Enea

Treceri de pietoni ascunse în spatele copacilor, marcaje rutiere inexistente şi cozi uriaşe de maşini formate din pricina unor semafoare puse la întâmplare pe străzile Bucureştiului, acestea sunt doar câteva dintre problemele de care se lovesc zilnic pietonii şi şoferii bucureşteni.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Acum câteva zile circulam pe Bulevardul Chişinău, şi, pentru că nu se vedeau pietonii, din cauza maşinilor parcate pe prima bandă, pe trecere, era să dau peste un om. Bine că mergeam încet şi am oprit la timp că nu ştiu ce s-ar fi ales de el şi de soarta mea“, declară un taximetrist. Pe fiecare sens de mers, bucăţi din prima bandă de circulaţie de pe bulevardul Chişinău sunt blocate de maşini parcate neregulamentar, spre disperarea şoferilor care trebuie să fie foarte atenţi şi să încerce să observe din timp trecerile de pietoni „camuflate“ în spatele dubelor parcate pe marginea drumului. „Adevărul“ vă prezintă gafele din traficul bucureştean şi cum sunt puşi pietonii în pericol zi de zi.

De asemenea, este important de subliniat că, pe lângă gafele în ceeea ce priveşte semnele de circulaţie, una dintre cele mai mari probleme din Bucureşti este dată de lipsa locurilor de parcare, o situaţie întreţinută şi de autorităţile care nu au reuşit de-a lungul timpului să amenajeze suficiente locuri de parcare pentru autoturismele din Capitală. „N-am reuşit să facem locuri de parcare, ăsta e adevărul. Din acest motiv am decis că nu e normal să ridicăm maşinile parcate neregulamentar“, recunoştea Marian Vanghelie, fostul edil al Sectorului 5, pentru „Adevărul“, în urmă cu câteva luni. Acesta este motivul pentru care o mulţime de treceri de pietoni sunt înconjurate de maşini parcate neregulamentar, marcajele rutiere fiind „ascunse“ de ochii şoferilor şi pietonii foarte greu de observat.

Semafor în sensul giratoriu

În sensul giratoriu de la Piaţa Presei Libere, până de curând, cei care veneau de pe Şoseaua Kiseleff şi voiau să facă drepta, spre DN1, trebuia ca, înainte de trecerea de pietoni amenajată la ieşirea din această parte din sensul giratoriu, să le acorde prioritate persoanelor care traversau strada.

FOTO David Muntean

Şoferii aveau galben intermitent, însă recent autorităţile au făcut modificări şi acum şoferii sunt nevoiţi ca, în sensul giratoriu, să stea la semafor. „Este o aberaţie, pentru că oricum dădeai prioritate pietonilor care traversau. Acum, chiar dacă sunt, chiar dacă nu sunt pietoni pe trecere, tu, ca şofer, trebuie să aştepţi să se facă verde“, susţine un şofer care trece zi de zi prin sensul giratoriu de la Piaţa Presei Libere.

Treceri de pietoni invizibile

Pe strada Matei Voievod din Bucureşti, chiar în faţa Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale“, sunt două treceri de pietoni aproape invizibile pentru şoferii care trec prin această zonă. În timp ce marcajele rutiere amenajate cândva pe partea carosabilă sunt acum şterse şi neretuşate, pietonii se chinuie să traverse strada şi fac slalom printre maşinile care trec fără să se oprească în faţa trecerilor de pietoni.

FOTO Eduard Enea

În replică, reprezentanţii Administraţiei Străzilor din Bucureşti explică de ce sunt aproape invizibile trecerile de pietoni de pe această stradă. „Strada Matei Voievod este prinsă într-un program de întreţinere. Până în prezent nu au putut fi trasate marcajele rutiere ca urmare a intervenţiilor edilitare realizate pe acea stradă la carosabil. Estimăm că în decursul unei săptămâni problemele apărute vor fi rezolvate. Mai exact, până la refacerea completă a carosabilului se vor executa marcajele orizontale clasice“, se scuză reprezentanţii Administraţiei Străzilor din Bucureşti. Şi pe strada Ficusului sunt treceri de pietoni care pot fi observate cu greu, de la doar câţiva metri distanţă. Marcajele rutiere de pe partea carosabilă nu se mai văd, iar indicatoarele care îi informează pe şoferi că urmează o trecere de pietoni sunt „mascate“ de crengile copacilor sau de maşinile parcate neregulamentar.

Pietonii nu au timp să traverseze

Pe Bulevardul Ferdinand I, pietonii sunt nevoiţi să traverseze strada, în una dintre cele mai mari intersecţii din această zonă, în fugă, de teamă ca nu cumva să fie călcaţi de autoturismele care, în mod legal, trec pe culoarea verde a semaforului prin intersecţia aflată în faţa Colegiului Naţional Iulia Haşdeu. Problema este la unul dintre semafoarele din această intersecţie care, pentru pietoni, ţine câteva secunde, timp insuficient pentru persoanele care vor să traverse strada în mod legal. 

FOTO captură Google Maps

Cei care locuiesc în zonă ştiu foarte bine care este problema din intersecţie şi, pentru că nu au încotro, traversează strada în grabă, deseori trecând pe culoarea roşie a semaforului, tocmai pentru că cele câteva secunde în care semaforul este verde pentru pietoni nu sunt suficiente pentru traversarea străzii.

Trecere de pietoni pentru nimeni

La câţiva paşi de celebrul restaurant La Cocoşatu, pe strada Graţioasa, este o trecere de pietoni ce pare să nu-i ajute foarte mult nici pe şoferii care trec prin zonă, nici pe oamenii care vor să traverse strada. Deşi deasupra semnului care indică trecerea de pietoni este un alt semn de circulaţie care îi informează pe şoferi că accesul lor este interzis, sunt o mulţime de maşini parcate chiar în locul în care, teoretic, există o trecere pentru cei care vor să traverseze.

Marcajul rutier de pe partea carosabilă este inexistent, iar semaforul amplasat pe cealaltă parte a străzii nu funcţionează, fără ca pietonii să înţeleagă foarte clar dacă aici este sau nu o trecere destinată lor. De asemenea, şoferii sunt în dubiu în ceea ce priveşte trecerea pietonilor.

FOTO David Muntean

Întrebaţi de reporterii „Adevărul“ când vor interveni pentru refacerea marcajelor rutiere, reprezentanţii Administraţiei Străzilor Bucureşti au făcut câteva precizări: „Există o planificare a execuţiei marcajelor rutiere în funcţie de o serie de criterii, criteriul cel mai important fiind reprezentat de zonele cu risc, acele puncte negre care se stabilesc împreună cu Brigada de Politie Rutieră; un al doilea criteriu ar fi acela al coordonării cu lucrările de reabilitare/reparaţii ale sistemului rutier, iar un al treilea criteriu este cel al prioritizării în funcţie de importanţa categoriei de drum“. Până în momentul închiderii ediţiei ziarului Adevărul, reprezentanţii Brigăzii Rutiere nu au oferit un punct de vedere pe marginea subiectului privind siguranţa pietonilor din Bucureşti.

citeste totul despre: