Au trecut cinci luni de la semnarea contractelor, dar lucrările la un proiect de 1,4 miliarde de lei nu au început

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Drumul Chişinau-Ungheni-Sculeni lângă Străşeni FOTO Tudor Iovu
Drumul Chişinau-Ungheni-Sculeni lângă Străşeni FOTO Tudor Iovu

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari, a solicitat companiilor Evrascon din Azerbaidjan şi OHL ZS din Cehia demararea de urgenţă a lucrărilor de reabilitare a traseului Chişinău-Ungheni-Sculeni. Oficialul a ameninţat companiile cu sancţiuni. În acelaşi timp Moldova poate rata credite de aproape o sută de milioane de euro.

În cadrul unei discuţii cu reprezentanţii firmelor, Vasile Botnari a declarat că este îngrijorat de ritmul lent de mobilizare a companiilor desemnate pentru reabilitarea traseului Chişinău-Ungheni-Sculeni şi le-a reamintit că va fi exigent în ceea ce priveşte calitatea lucrărilor şi respectarea termenelor planificate pentru finalizarea reparaţiilor segmentelor de drum contractate.
„Avem experienţa proiectelor precedente, când din cauza mobilizării lente a companiilor au fost înregistrate mari întârzieri la reabilitarea drumurilor. La momentul semnării contractelor, companiile au fost avertizate că nu vom admite tergiversări. Nu vom accepta scuze că nu se reuşeşte şi îi vom taxa pe cei care vor depăşi termenii anunţaţi. Suntem dispuşi să mergem până la rezilierea contractelor, dacă şantierele nu vor fi deschise în termenii stabiliţi”, a afirmat ministrul.
Reprezentanţii companiilor de construcţie au anunţat că au demarat lucrările de măsurare şi de ajustare a proiectelor pentru reabilitarea drumurilor şi au dat asigurări că şantierele vor fi deschide pe parcursul lunii august.

La 24 martie 2014, pentru reabilitarea a 92 km din traseul Chişinău-Ungheni-Sculeni au fost semnate contractele cu companiile Evrascon din Azerbaidjan, şi OHL din Republica Cehă în valoare totală de 76 milioane de euro (peste 1,43 miliarde de lei). La semnarea contractelor s-a anunţat că lucrările vor începe imediat după sărbătorile de Paşti, adică în luna mai.
De atunci au trecut deja cinci luni, dar proiectul bate pasul pe loc, ba chiar există riscul să fie anulat unul dintre contracte. Şi asta din cauza unui litigiu în instanţă iniţiat de compania italiană Taddei Spa contra Administraţiei de Stat a Drumurilor (ASD).

Tergiversarea începerii lucrărilor ar putea duce la ratarea a sute de milioane de euro alocaţi de instituţiile financiare internaţionale

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite