Telefonia fixă pierde tot mai mult teren

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO arhivă
FOTO arhivă

Datele statistice despre evoluţia pieţei serviciilor de telefonie fixă în anul 2016, agregate de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei arată că valoarea pieţei respective a scăzut, faţă de anul 2015, cu 14% şi a alcătuit 876 de milioane de lei. Această diminuare a fost cauzată de scăderea numărului de abonaţi. Timp de un an, numărul abonaţilor s-a micşorat cu circa 31 de mii.

Potrivit datelor prezentate de ANRCETI, de cei 22 de furnizori activi de servicii de telefonie fixă, diminuarea numărului de abonaţi a fost determinată de micşorarea bazei de abonaţi ai S.A. „Moldtelecom” cu mai bine de 30,8 mii. Totodată, baza de abonaţi ai furnizorilor alternativi de telefonie fixă s-a redus cu 363. Urmare a acestei evoluţii, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă la 100 de locuitori ai republicii a scăzut, faţă de anul 2015, cu 0,9 puncte procentuale şi a alcătuit 32,9%.

Micşorarea volumului total al traficului de voce în reţelele de telefonie fixă a fost cauzată de diminuarea tuturor tipurilor de trafic. Traficul iniţiat peste hotarele ţării şi terminat în reţelele fixe din Moldova a scăzut cu 41,1%, traficul către alte reţele fixe - cu 37,4%, traficul către reţelele internaţionale - cu 25,4%, traficul către reţelele mobile – cu 10,3% şi traficul de interconectare - cu 11,4%. În anul 2016, media lunară a traficului iniţiat de la o linie de acces a fost de trei ore şi 18 minute, cu 27 minute mai puţin faţă de valoarea medie din anul 2015, un apel având o durată medie de 2,3 minute.

Diminuarea volumului total al veniturilor pe piaţa de telefonie fixă a fost determinată de scăderea vânzărilor realizate practic de toţi furnizorii acestor servicii. Vânzările furnizorilor alternativi au scăzut cu 35,7 milioane de lei şi au totalizat circa 31,3 milioane lei. Vânzările S.A. „Moldtelecom” s-au micşorat cu 106,6 milioane lei şi au însumat 844,8 milioane lei.

În ultimii zece ani, valoarea pieţei serviciilor de telefonie fixă a scăzut de mai bine de 2,5 ori: de la 2,3 miliarde lei, în anul 2007, la 876 milioane lei, în anul 2016. Această scădere a fost cauzată de schimbarea preferinţelor de consum ale populaţiei de la telefonia fixă la telefonia mobilă şi la serviciile de Internet care sunt mai atractive şi mai comode pentru comunicare.
 

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite