Se strânge cureaua la maximum în instituţiile publice din Sălaj

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe seama crizei, autorităţile şi instituţiile sălăjene sunt nevoite să reducă din cheltuielile cu bunuri şi servicii. Şefii direcţiilor deconcentrate renunţă la serviciile de pază şi curăţenie şi reduc la maximum cheltuielile de deplasări, hârtie de xerox, minutele vorbite de pe telefonul de serviciu şi chiar facturile la utilităţi.

Prefectura Sălaj mizează pe scăderea cheltuielilor ca urmare a reducerii  de personal. Un bun exemplu este eliminare unui post de suprefect, reducându-se astfel un abonament de mobil, consumabile, deplasări cu maşina de serviciu şi altele.

 „Încercăm să limităm cheltuielile cu bunurile şi serviciile, astfel încât să ne încadrăm în reducerea de 20%. Am luat toate măsurile necesare în acest sens însă. Din analiza execuţiei bugetare din primul semestru, această reducere nu va afecta activitatea din cadrul Prefecturii, cu atât mai mult cu cât pentru semestrul doi sunt preconizate restructurări de personal, care vor duce şi ele la scăderea cheltuielilor”, a explicat Alexandru Vegh, prefectul Sălajului.

Consiliul Judeţean (CJ) şi Primăria municipiului Zalău au transmis că măsurile de reducere a cheltuielilor pentru bunuri şi servicii vor fi incluse pe ordinea de zi în umătoarea şedinţă a CJ, respectiv a Consiliului Local.

A renegociat abonamentele la mobil

Directorul coordonator al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Sălaj, Romeo Sârcă, afirmă că se reduce tot ce se poate, prioritar fiind plata indemnizaţiilor de şomaj şi a  subvenţionării locurilor de muncă.

El a mai adăugat că nu s-au alocat bani pentru motorină din martie şi instituţia este restantă la plata utilităţilor. „Ca măsuri concrete, am redus serviciul de pază de la 6.300 lei la 1.650 lei, prin punerea în funcţiune a unui sistem video de supraveghere şi monitorizare.

La telefoane am redus abonamentele de la 2.500-3.000 de lei cât se plătea înainte la 1.200 - 1.500 de lei prin renegocierea contractelor la preţuri mai avantajoase”, spune Sârcă. 

Print vs. poşta electronică

Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Sălaj are un plan bine stabilit pentru a se încadra în normativul Guvernului. Sunt monitorizate toate categoriile de cheltuieli, începând cu utilităţile, telefoanele şi carburanţii, până la planificarea deplasărilor în teren astfel încât să se rezolve cât mai multe sarcini.

„Alte măsuri vor viza utilizarea reţelei de calculatoare, cu accesarea datelor de pe server necesare diferitelor departamente ale instituţiei. Vom evita, astfel, consumul de hârtie şi toner. Cu acelaşi scop, comunicarea datelor către alte instituţii, în special a celor din reţeaua sanitară, se va face prin poşta electronică”, declară Mihai Cheşeli, purtătorul de cuvânt al DSP Sălaj.

Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Sălaj face economii prin reducerea serviciilor de curăţenie şi pază. „Curentul electric nu-l putem reduce, în rest am redus tot ce s-a putut. Anul acesta n-am avut delegaţii şi am renunţat la cursuri”, precizează Daniela Biriş, directorul coordonator ITM Sălaj.

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite