Campionatul Mondial – „pansament” anticriză pentru terasele din Zalău

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Încasările nu se compară, totuşi, cu cele din timpul Campionatului European din 1998, când a participat şi România. Campionatul Mondial de Fotbal a adus venituri importante pentru patronii de baruri şi terase din Zalău, încurcaţi serios de criza financiară şi de „depopularea” oraşului pe timp de vară.

Mulţi microbişti preferă să vadă meciurile în compania prietenilor, pe o terasă sau la un bar din oraş şi nu neapărat acasă, în faţa propriului televizor. Administratorii localurilor din Zalău s-au străduit să ofere, şi în acest an, iubitorilor sportului rege condiţii cât mai bune pentru a vedea meciurile.

Plasme cu diagonale de zeci de centimetri, bere la preţuri promoţionale sau concursurile de pariuri i-au făcut pe zălăuani să iasă la meci în oraş.

„Campionatul ne-a ţinut în viaţă...”,

...spune Mişu Grindean, administratorul Time Out, singurul restaurant cu profil sportiv din Zalău. Conform declaraţiilor sale, în fiecare an după 15 iunie vânzările sunt din ce în mai slabe pentru că elevii şi studenţii pleacă în vacanţă, iar zălăuanii în concedii sau la ţară.

„Campionatul  Mondial ne-a ţinut oarecum în viaţă, dar trebuie spus că încasările nu se compară cu cele obţinute în timpul Campionatului European din 2008, când a participat şi România. Atunci eram obligat să fac rost de scaune şi mese din altă parte, pentru că nu mai încăpeau clienţii”, explică Grindean.

Totuşi, serile cu meciuri s-au lăsat şi în acest an cu încasări substanţial mai mari, faţă de o zi obişnuită.

Numărul de clienţi a fost direct proporţional cu importanţa meciurilor, dar , făcând o medie, administratorul Time Out spune că a avut vânzări şi cu 75 la sută mai mari în comparaţie cu perioadele în care nu erau programate partide la Campionatul Mondial.

A lipsit România

Cum echipa naţională nu a fost capabilă să se califice la Mondial, Doru Trif, patronul clubului şi terasei Taverna, susţine că şi apetitul microbiştilor pentru meciurile văzute în oraş a fost mult mai mic.

Cu toate că zălăuanii au urmărit campionatul şi la Taverna, Trif afirmă că perioada de criză se face resimţită din plin şi în baruri şi pe terase. „Estimativ, cred că vânzările noastre sunt mai mici cu aproximativ 30 la sută faţă de anul trecut”, explică Doru Trif.


Zălăuanii vor numai „pe centru”


Cu clienţi şi mai puţini care să vină special pentru a urmări meciurile de la campionatul sud-african se poate lăuda Dan Ţurcaş, administratorul Vilei President. Pe lângă criza economică, care a redus cu aproape 50 la sută încasările firmei, Ţurcaş spune că e foarte importantă şi locaţia localului.

„Zălăuanii preferă să iasă la meciuri la restaurantele din zona centrală. Noi suntem ceva mai departe (în apropiere de Meseş), aşa că puţini se încumetă să vină până aici”, declară Ţurcaş.

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite