Turnu Severin: Trei eşuări pe Dunăre în două săptămâni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Turnu Severin: Trei eşuări pe Dunăre în două săptămâni
Turnu Severin: Trei eşuări pe Dunăre în două săptămâni

În perioada de secetă, navele rămân blocate în pragurile de nisip din cauza cotelor scăzute ale fluviului, erorii de navigaţie sau semnalizarea necorespunzătoare a şenalului.

În ultimele două săptămâni, în zona Gârla Mare-Vrata-Salcia, au avut loc trei eşuări. Cauzele sunt mai multe, potrivit specialiştilor.“Pot să fie şi erori de pilotaj, dar şi cota scăzută a apei, în această perioadă, la care se adaugă şi semnalarea din zonă”, ne spune cpt. Marinică Genovu, de la Căpitănia Zonală Tr. Severin. Pentru a preveni eventuale incidente, autorităţile portuare asigură măsurile de semnalizare. Ele  sunt luate permanent prin sistemul de control care anunţă navele despre zona cu dificultate, despre cotele care sunt, iar semnalizarea în zonă depinde de şenal: fie părţii bulgare, fie părţii româneşti.

Ultima eşuare s-a produs la Vrata
Ultima eşuare a avut loc miercuri seară, în dreptul localităţii Vrata, la kilometrul fluvial 829. Din cauza cotelor scăzute ale Dunării, două şlepuri încărcate cu aproape 2.800 tone de cereale au rămas blocate pe pragurile de nisip, aproape 24 de ore, până când un împingător a reuşit să le readucă în plutire. Navele, care veneau de la Novisad şi se îndreptau spre Portul Constanţa, au păsărit şenalul şenalul navigabil românesc şi au intrat într-un banc de nisip, exact în partea bulgărească. Au rămas blocate până când remorcherul le-a ajutat să iasă la liman.

Zonă supravegheată de Poliţia de Frontieră
În tot acest timp însă, zona a fost supravegheată de Poliţia de Frontieră. “Misiunea noastră în astfel de situaţii este de a supraveghea şi de a monitoriza totodată navigaţia pe fluviu. Se întâmplă destul de des astfel de cazuri în zonă, din cauza nivelului scăzut al Dunării. Sunt multe bancuri de nisip care nu se observă în timpul navigaţiei”, ne-a declarat agentul Valentin Traşcă, de la Sectorul Poliţiei de Frontieră Gârla Mare. Chiar dacă în acest caz, eşuarea s-a produs în şenalul navigabil bulgăresc, specialiştii Căpităniei severinene au decis ca în respectiva zonă să fie instalată o geamandură verde, pentru a preveni pe viitor astfel de evenimente.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite