Populaţia şcolară, în scădere. Câte clase sunt pregătite pentru elevii tulceni
0Abandonul şcolar este una dintre marile probleme ale învăţământului românesc. În plus, Inspectoratul Şcolar Judeţean aproximează că din cei peste 2.000 de elevi înscrişi în clasa a VIII-a în acest an, 1.960 ar promova.
Pentru 2013-2014 reţeua unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat din Tulcea este formată din 151 unităţi de învăţământ, din care 81 au personalitate juridică, iar 70 sunt structuri arondate acestora.
Pentru nivelul preşcolar, învăţământ preuniversitar de stat, s-a prognozat, pentru anul şcolar următor, un număr de 7.300 copii care vor frecventa o formă organizată de învăţământ (1.052 copii în unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, 6.248 copii în structuri).
Numărul estimat al elevilor ce vor fi cuprinşi în cadrul nivelului de învăţământ primar, în anul şcolar 2013-2014, este de 9.955, distribuiţi în 513 de clase, din care 95 de clase sunt clase pregătitoare, cu un efectiv total aproximat la 1873 elevi.
În ceea ce priveşte învăţământul gimnazial, la nivelul judeţului vom avea aproximativ 450 de clase cu 9.057 elevi, din care 446 de clase/ 8.937 elevi vor funcţiona ca învăţământ gimnazial de zi, iar restul de 4 clase/120 elevi vor fi organizate ca învăţământ gimnazial cu frecvenţă redusă.
„Pentru asigurarea educaţiei de bază pentru persoanele care au părăsit temporar sistemul formal al educaţiei, în cadrul programului A doua şansă au fost propuse formaţiuni de studiu atât pentru nivelul primar (nivel I-nivel IV) – şase clase cu 90 de cursanţi, cât şi pentru nivelul secundar inferior (anii I-IV) – şapte clase cu un efectiv total de 98 de cursanţi“, spune inspectorul general, prof. Dumitru Damian.
Un număr de 2.003 elevi au fost înscrişi în clasa a VIII-a la începutul anului şcolar curent. Dintre aceştia se prognozează a promova clasa a VIII-a aproximativ 1.960 elevi (majoritatea pierderilor provin din cei neşcolarizaţi/abandon şcolar).
Propunerile pentru numărul de locuri pe filiere, profile şi domenii ale pregătirii de bază au însumat un număr de 70 de clase a IX-a liceu, învăţământ zi: 24 de clase – filieră teoretică, 41 de clase – filieră tehnologică, 5 clase – filieră vocaţională.
„În anul şcolar în curs au fost proiectate 75 clase ( în condiţiile unui număr de absolvenţi de clasa a VIII-a cu circa 100 mai mare), din care s-au realizat doar 66“, mai spune Damian.
Pentru învăţământul liceal curs seral au fost propuse patru clase a IX-a - filieră tehnologică, iar pentru clasa a IX-a învăţământ liceal cu frecvenţă redusă s-au propus 2 clase – filieră teoretică.
La clasa a XII-a învăţământ liceal cu frecvenţă - seral, liceu tehnologic au fost propuse numai patru clase, având în vedere că numărul de elevi şcolarizaţi anul acesta la anul de completare (seral) este foarte redus, iar posibilitatea înscrierii absolvenţilor din seriile anterioare este scăzută.
Oferta educaţională în învăţământul profesional acoperă mai multe domenii faţă anul în curs, cu deficit în continuare pe domeniul Comerţ, Electric şi Electromecanic şi se concretizează într-un număr de zece clase propuse pentru clasa a X-a, învăţământ profesional de zi.