A fost semnat contractul pentru proiectarea podului dintre Brăila şi Tulcea

A fost semnat contractul pentru proiectarea podului dintre Brăila şi Tulcea

În prezent, accesul spre Tulcea se face cu bacul

Luni, la Ministerul Transporturilor a fost semnat contractul pentru unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură ale României - proiectarea şi execuţia obiectivului „Pod suspendat peste Dunăre”.   Valoarea proiectului este de aproximativ 500 de milioane de euro.

Ştiri pe aceeaşi temă

În prezenţa reprezentanţilor Guvernului, contractul a fost semnat cu asocierea Astaldi (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia) pe parte de proiectare şi execuţie a podului. 
 
„Începând de astăzi vom fi mai aproape de ţară”, afirmă preşedintele ADI ITI Delta Dunării, Ilie Petre.
„Momentul de astăzi de la Ministerul Transporturilor reprezintă practic încununarea unei munci asidue depuse de toate instituţiile publice implicate în demersurile făcute pe lângă Guvernul României pentru construcţia acestei punţi de legătură cu restul ţării.
 
Practic, astăzi după mai bine de 50 de ani în care s-au tot făcut promisiuni acum suntem cu un pas mai aproape de trecerea peste Dunăre la Brăila, pe un pod. Este un moment important, prin semnarea acestui contract Tulcea va avea posibilitatea să îşi deschidă graniţele, practic începând de astăzi vom fi mai aproape de ţară. Implicaţiile economice pentru judeţul Tulcea sunt majore”, a declarat preşedintele ADI ITI Delta Dunării, Ilie Petre.
 
Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 — 2020, Axa Prioritara „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.
 
Pentru realizarea acestui obiectiv de infrastructură au depus oferte asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems (Japonia) şi asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania) – Euro Construct Trading ’98 SRL (România) – CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China) – CCCC Highway Consults Co Ltd (China).
 
Contractul a fost atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preţ, durata acestuia va fi de 114 luni, din care 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuţiei lucrărilor, iar perioada de garanţie va fi de minim 60 de luni, potrivit CNAIR.
 
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Investiţia cuprinde inclusiv proiectarea şi execuţia drumului principal, Brăila – Jijila şi a drumului de legătura cu DN22, Smârdan – Măcin.
 
citeste totul despre: