Zborurile pe rutele interne, mai ieftine ca mersul cu trenul. Ryanair şi-a deschis baza la Timişoara, iar Tarom a pierdut exclusivitatea pe ruta Banat-Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Călătorii se vor înghesui să zboare cu Raynair
Călătorii se vor înghesui să zboare cu Raynair

Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa, cu peste 300 de aeronave şi peste 105 milioane de clienţi în 2015, şi-a inaugurat baza de pe Aeroportul Internaţional „Traian Vuia“ din Timişoara. Baza este operaţională de joi, când au avut loc şi primele zboruri pe ruta Timişoara-Bucureşti, la tarife de 5 euro, „detronând“ astfel competiţia, atât zborurile Tarom, cât şi varianta cu trenul.

„Negocierile cu compania Ryanair au durat doi ani. Astăzi, la primul zbor, aeronava a fost plină, cu 5 euro. Probabil că nu rămân aceste tarife promoţionale, dar ele nu vor costa mai mult de 20-25 de euro. E un tarif rezonabil“, a spus Dan Idolu, directorul Aeroportului Timişoara.

Destinaţii din Timişpara

De pe aeroportul timişorean vor fi operate şase rute externe, către Berlin, Bruxelles (Charleroi), Dusseldorf (Weeze), Frankfurt (Hahn), Londra (Stansted) şi Milano (Bergamo), alături de ruta internă către Bucureşti. 

„Tarifele noastre pleacă de la 4,99 euro, iar clienţii noştri îşi pot face deja rezervările pentru vacanţa din 2017. Nu cred că veţi găsi un preţ mai mic al competiţiei. Clienţii noştri au locul alocat, două bagaje la bord, un bagaj mare şi un bagaj mic. Această rută Timişoara-Bucureşti vine în sprijinul celor care au de făcut călătorii de bussines. Deocamdată avem un singur zbor, însă din luna noiembrie, când deschidem şi baza de la Bucureşti, vrem să creştem frecvenţa la două zboruri pe zi. Tot atunci vom avea şi un zbor spre Craiova“, a declarat Denis Barabas, directorul economic la Raynair.

Adio, monopol Tarom

Cel mai ieftin drum dus-întors cu trenul de la Timişoara la Bucureşti este de 140 de lei, călătoria putând să dureze şi zece ore. Venirea celor de la Ryanair înseamnă, de asemenea, sfârşitul monopolului deţinut de Tarom pe ruta Timişoara-Bucureşti. Aceasta a fost singura companie cu care se putea zbura în capitala României, astfel că Tarom a practicat preţuri foarte mari, tarifele depăşind 130 de euro pe cursă.

image

„Ne bucurăm să venim cu preţurile noastre şi să facem concurenţă şi altor companii. Întotdeauna concurenţa este benefică pentru client. Avem cele mai mici costuri de operare şi suntem foarte eficienţi“, a mai spus Barabas.

Rămâne de văzut dacă Tarom va intra în acest joc al ofertelor, aşa cum s-a întâmplat la Iaşi. După ce BlueAir a anunţat tarifele pe ruta Iaşi-Bucureşti, care plecau de la 82 de euro, Tarom a venit cu o contra-ofertă de 79 de euro

„Sunt sigur că şi Tarom îşi va adapta şi politica comercială în funcţie de noua realitate a pieţei. Dacă pe Aeroportul Cluj operează WizzAir pentru Bucureşti, dacă la Iaşi e BlueAir, acum au pierdut exclusivitatea şi la Timişoara. Dar ei vor rămâne pe piaţă, pentru că au categoria de business, dar au şi clienţii care au multe zboruri de conexiune, ceea ce cu low-costul nu se realizează“, a mai spus Dan Idolu.

image

Venirea Ryanair la Timişoara înseamnă şi obligaţii noi pentru reprezentanţii Aeroportului “Traian Vuia”. “Trebuie să mărim structura e personal şi să modernizăm o nouă incintă, să achiziţionăm utilaje şi servicii. Avem două variante, una să externalizăm aceste servicii de handling la sol către o companie specializată, certificată european, sau să încadreze aeroportul, prin structura proprie, personal”, a mai spus Dan Idolu. 

image



Citeşte şi:

Cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa vine la Timişoara. O cursă până la Bucureşti costă 20 de euro

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite