Metoda cea mai simplă să verifici dacă trebuie să schimbi cauciucul uzat. Dezavantajele pneurilor „All Season”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cauciucurile pot fi verificate cu un CIP special
Cauciucurile pot fi verificate cu un CIP special

CIP-urile pentru verificarea anvelopelor de iarnă, cât şi pentru cele de vară au fost lansate în premieră în România, la Timişoara. Datorită dimensiunii reduse, aceste dispozitive se pot purta în portofel.

Criza economică îi determină pe români să cumpere de multe ori cauciucuri secon-hand, care par suficient de bune, însă nu mai sunt ca cele noi. Atât cei care cumpără anvelope folosite, cât şi cei care le-au luat noi însă le-au folosit deja o perioadă îndelungată trebuie să ştie când este timpul să schimbe cauciucurile. Dacă nu sunt suficient de atenţi, ei pot risca amenzi, dar pun în pericol şi circulaţia rutiera. 

În urmă cu un an, reprezentanţii firmei germane Delticom AG au început la Timişoara distribuirea gratuită a CIP-urilor cu care se pot măsura adâncimile profilelor la cauciucuri. A fost o premieră în România care s-a extins apoi în judeţele Arad şi Sibiu. 
 

Cea mai bună metoda pentru determinarea gradul de uzură şi conformitatea pneurilor este măsurarea adancimii profilului anvelopelor. CIP-ul lansat de noi este un instrument util în acest sens. Şoferul poate să măsoare pe cont propriu adâncimea de profil sau să se adreseze unui specialist (service auto, vulcanizare). În România legea prevede o adâncime minimă de profil pentru anvelope de 1,6 milimetri, dacă anvelopele au o adâncime de profil mai mica, şoferul riscă amendă dar pune în pericol şi siguranţa rutieră”, a declarat Traian Pop, directorul Delticom. 

CIP-urile cu care se poate măsura uzura cauciucurilor


În România, limita legală este de minimum 1,6 milimetri la cele de vară şi 4 milimetri la anvelopele de iarnă.


“Recomandăm însă schimbarea anvelopelor de vară dacă adancimea profilului scade sub 3 milimetri deoarece fiecare milimetru în minus de la adâncimea iniţială duce la o distanţă de frânare mai lungă, mai ales pe carosabil ud. De asemenea recomandăm şoferilor să verifice ocazional (odată cu presiunea din anvelope) şi starea acestora, dacă acestea prezintă tăieturi, ciupituri, gâlme sau alte deteriorări vizibile să se adreseze unui service autorizat”, a mai spus Traian Pop.

Cauciucurile “All Season”, variante de compromis

Şunt soferi care au optat pentru varianta de compromis numită anvelope “All season” trebuie să ştie că este o variantă mai ieftină pe termen scurt, nefiind nevoie de două seturi de anvelope (vara şi iarna), dar nu şi cea mai bună alegere. 

Trebuie ştiut că aceste anvelope All Season nu oferă aceeaşi aderenţă pe suprafeţe acoperite de zăpadă şi gheaţă ca o anvelopă de iarnă. De asemenea, pe timp de vară, aceste anvelope All Season se vor uza mai repede ca cele de vară, având aşadar o durată de viaţă mai scăzută”, a mai spus Pop.

CIP-urile cu care se poate măsura uzura cauciucurilor

CIP-urile cu care se pot măsura adâncimile profilelor la cauciucuri au indicator atât pentru verificarea anvelopelor de iarnă cât şi pentru cele de vară, nu sunt de unică folosinţă şi datorită dimensiunii reduse se pot purta în portofel. Interesant este că CIP-urile pot fi folosite şi la căruciorul de cumpărături de la supermarketuri (are dimensiunea unei monede de 50 bani).

Citiţi şi:
 

Ştiaţi că şi anvelopele noi au termen de valabilitate? Degeaba le cumpăraţi dacă au expirat: „Nu mai sunt sigure în trafic”

Cauciucurile de iarnă, dilema şoferilor pe timp de vară. Tot ce trebuie să ştiţi despre schimbarea anvelopelor

Germanii de la Continental au investit 1 miliard de euro în 15 ani de activitate în România
 

De la 1 noiembrie intră în vigoare eticheta UE pentru anvelope: afla tot ce trebuie să ştii despre noua regulă

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite