FOTO Maşinile americane Nash în Timişoara interbelică. „Cele mai bune automobile! În România sunt peste 2.000 de proprietari“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Automobilul înregistrat cu număru 8-Tms a fost fotografiat împreună cu proprietarul, Brancu Traian. FOTO Colecţia V.Capotescu
Automobilul înregistrat cu număru 8-Tms a fost fotografiat împreună cu proprietarul, Brancu Traian. FOTO Colecţia V.Capotescu

În anul 1929, în Timişoara erau înregistrate 18 automobile Nash. Firma R.Sartor&Co avea să fie pentru zece ani reprezentantul oficial al mărcii.

Maşina americană Nash era una dintre mărcile mai puţin cunoscute care circulau în România interbelică. Cu toate acestea, şi pe vremea acea reclama era sufletul comerţului. 

“Nash este cea mai bună dintre maşini. Trei tipuri diferite, cu motoare cu şase cilindri: Standard Six, cu motor cu supape laterale, Advanced Six şi Special Six, cu motor cu supape în bloc. Pentru toare cele trei tipuri, arboreal motorului are şapte coturi. Reprezentanţa prin Banat: Societatea comercială R.Sartor&Co”, scria un anunţ publicat în ziarul Temesvari Hirlap. Era reclama la maşina americană Nash, care erau importate la Timişoara începând din 1928, de firma R.Sartor&Co, care pentru următorii zece ani avea să fie reprezentantul oficial al mărcii. 

“Garajul Sartor, situate pe malul stâng al canalului Bega lângă Fabrica de Pălării, a fost cel mai mare atelier de întreţinere şi reparaţii pentru automobile, iar firma R.Rastor &Co era singura din oraş care organiza periodic licitaţii de automobile uzate, direct la sediu”, a scris Vlad Capotescu, în “Automobilele în Timişoara interbelică”.

Nash în Timişoara FOTO Colecţia Capotescu

Un automobil Nash în centrul Timişoarei 
 

În 1929, o nouă reclamă la Nash, tot în Temesvari Hirlap, spunea: “Cele mai bune automobile! Este dovedit că în România sunt peste 2.000 de proprietari de automobile Nash.  Prin excelenţă, noul tip 1929 are aprindere dublă şi şasiu nou”.

Nash în Timişoara FOTO Colecţia Capotescu

Un Nash Six sedan din 1929, înregistrat cu numărul 154-Tms, parcat în faţa cinematografului Capitol. 
 

În anul 1929, în Timişoara erau înregistrate 18 automobile Nash. 

“În 1924, Nash a cumpărat marca falimentară LaFayette Motors, iar zece ani mai târziu a lansat modelul LaFayette gândit a fi un automobil ieftin, care să facă faţă concurenţei maşinilor Ford şi Chevrolet. În 1939, LaFayette a fost redesenat, primind o caroserie aerodinamică cu farurile înglobate în aripi.

Citeşte şi:

FOTO Maşinile austro-ungare, pe străzile Timişoarei din perioada interbelică
 

Maşinile fabricate în vestul României: Marta, prima de pe teritorul ţării, Malaxa, cea „furată“ de sovietici, şi „Lăstunul“ visat de Ceauşescu

Câte maşini erau înmatriculate în Timişoara în 1925. Peste o sută dintre ele erau marca Ford

EXCLUSIV Circula pe străzile Timişoarei după Al Doilea Război Mondial. Povestea celui mai bătrân autoturism din oraş
 

O superbă maşină americană postbelică pe străzile Timişoarei, în plină eră stalinistă. „Una dintre ultimele maşini vestice importate oficial în România“
 

Colecţie inedită cu cele mai vechi permise de conducere din România. Timişoreanul Francisc Keller deţinea, în 1927, carnet pentru a conduce un Ford T
 

Ingeniozitate. Un timişorean cumpăra şasiuri de Chevrolet şi le transforma în camioane şi autobuze

Fotografii neştiute din Timişoara anilor '40. Ofiţeri nazişti fericiţi să se afişeze cu proprietarul unei maşini Dodge superbe

FOTO Maşinile timişorenilor în perioada interbelică: „Preferau modelele făcute în Europa: Mercedes, Ford, Opel sau Fiat. Circulau şi zece Rolls-Royce-uri“
 

FOTO Maşinile fabricate în vestul României: Marta, prima de pe teritorul ţării, Malaxa, cea „furată“ de sovietici, şi „Lăstunul“ visat de Ceauşescu  

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite