Vasul „Pelican”, care a stat ani de zile ancorat în apropierea podului „Mihai Viteazu”, a ajuns într-o stare deplorabilă. A fost atacat atât de rugină cât şi de boschetarii care îşi fac veacul pe malul Begăi. Homelessi au spart geamurile şi şi-au făcut culcuş în interior. Au distrus mobilierul şi au lăsat în urmă o mizerie de nedescris.

În tot acest timp, pe provă stătea anunţul cu „de vânzare” alături de două numere de telefon. Au fost mulţi interesaţi, dar proprietarul, un cetăţean italian, nu era dispus să lase din preţul de 30.000 de euro!



GALERIE FOTO


Salvarea a venit de la patronii unui club din Timişoara, care au închiriat deocamdată micul port unde a fost ancorat „Pelicanul” şi au amenajat o terasă civilizată. În acelaşi timp, plătesc chirie şi pentru vapor, pe care doresc să o cumpere, să o repare, iar de la anul să o lanseze din nou pe canalul Bega.

„Deocamdată am închiriat pontonul, unde am amenajat o terasă. Cu vasul sunt ceva probleme. Pe lângă reparaţiile de care are nevoie, are nevoie şi de inspecţia ITP, care se face destul de greu. Vasul trebuie scos pe mal, pentru reparaţii şi inspecţie tehnică. Acest lucru se va întâmpla probabil prin toamnă”, a declarat Ovidiu Ciută.

Vaporul a fost cosmetizat

Pentru ca „Pelicanul” să nu rămână în derivă, s-a trecut la câteva reparaţii urgente, printre care şi înlocuirea geamurilor sparte şi curăţire. Deocamdată, în interior este depozit. „Am numit terasa <Epava> pentru că Pelicanul este încă o epavă. Dar avem de gând să-l cumpărăm, să-l reparăm şi să-l repunem pe apă. Sperăm ca proprietarul să mai lase din preţ, pentru că cerea prea mult. Sigur că dacă până atunci cineva vrea să-l cumpere, o poate face. Având în vedere că începe să fie mişcare pe Bega, deja sunt multe ambarcaţiuni, ne gândim că Pelicanul, o legendă pentru Timişoara, merită să nu revină pe apă”, a mai spus Ovidiu Ciută.

Povestea continuă...


„Pelicanul” a fost construit în 1968 şi a fost folosit ca vapor de agrement pe Dunăre. În anii 80 a fost adus pe Bega, unde a făcut mii de curse plecând din zona unde este ancorat şi azi până la ecluza de la Sânmihaiul Român. După 1990, a fost vândut de RATT şi a ajuns pe diverşi proprietari. Ultima dată a funcţionat în 2009. Cetăţeanul italian care deţine vasul spune că el a făcut reparaţii capitale la motor, fiind nevoie doar de lucrări la exterior şi interior.