Autostrada Târgu-Mureş-Câmpia Turzii, în faza de proiect

Autostrada Târgu-Mureş-Câmpia Turzii, în faza de proiect

Tronsonul Târgu-Mureş- Câmpia Turzii urmează să fie proiectat foto arhivă

Guvernul a aprobat, în şedinţa de astăzi, al doilea Acord de modificare a contractului de proiectare şi construire a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş. Pentru tronsonul Târgu-Mureş (Ogra)- Câmpia Turzii se pregăteşte proiectarea.

Ştiri pe aceeaşi temă

Guvernul a aprobat Acordul de modificare a contractului de proiectare şi construire a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş. În urma negocierilor, a fost eliminată o clauză din contract care interzicea statului român, în cazul rezilierii contractului, să scoată la licitaţie, pe o perioadă de doi ani, tronsoanele de autostradă pentru care nu au fost demarate lucrările de construcţie.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a arătat că documentaţia pentru tronsonul de autostradă Nădăşel – Gilău este finalizată, urmând să fie lansată licitaţia de execuţie şi, implicit, conectarea cu tronsonul care a fost deja construit. De asemenea, se pregăteşte proiectarea tronsonului Târgu Mureş – Câmpia Turzii. Ministrul a subliniat că în noile condiţii licitarea celorlalte şase tronsoane se va face în funcţie de alocările financiare, existând posibilitatea finanţării de la bugetul de stat, prin concesiuni sau chiar obţinerea de finanţări europene.

Potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, următorii paşi sunt finalizarea tronsoanelor care au fost începute deja de către compania Bechtel,  respectiv, Suplacu de Bacău – Borş şi Câmpia Turzii – Cluj Vest.

Proiectul autostrăzii Transilvania a fost împărţit în opt tronsoane de construcţie. Lucrările au fost începute pe două dintre ele, iar pe celelalte şase, însumând 297 de kilometri, respectiv Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăileşti (24 km) şi Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km), nu au fost încă demarate.

Potrivit ministrului Boagiu, preţul de 6,9 milioane de euro pe kilometru obţinut în urma negocierilor cu reprezentanţii companiei Bechtel se încadrează în standardele de cost aprobate de Guvern. Pentru celelalte tronsoane care au rămas, costul pe care Ministerul Transporturilor îl estimează, ținând cont de relief și de complexitatea lucrărilor, este de aproximativ 7,3 milioane euro pe kilometru.





citeste totul despre: