Replică: Un ONG din Mediaş îi dă peste nas Primăriei Târgovişte

Transportul public pe bază de energie electrică este cel mai ieftin din lume. Troleibuzul târgoviştean poate fi repus în funcţiune cu fonduri UE nerambursabil, contribuţia administraţiei locale fiind minimă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Materialul publicat de „Adevărul de Seară” cu privire la soarta troleibuzului târgoviştean a atras atenţia organizaţiei nonguvernamentale Transira, din Mediaş, care militează pentru introducerea, păstrarea sau dezvoltarea sistemelor de transport ecologic. Silviu Sîntea, preşedintele Transira, ne-a contactat imediat, considerând demersul nostru un pilon de sprijin pentru punerea în mişcare a autorităţilor. Prin Programul Regio, Uniunea Europeană finanţează proiectele care privesc reabilitarea/modernizarea infrastructurii de troleibuze, iar contribuţia autorităţilor este mică, sub 5% din valoarea lucrărilor.

Energia electrică, mai ieftină decât combustibilii petrolieri
Preşedintele Transira susţine că, dacă administraţia ar dori, troleibuzul târgoviştean ar putea fi repus în funcţiune cu uşurinţă. „Nu ar fi nevoie de investiţii foarte mari. Câteva troleibuze second-hand (există pe piaţă astfel de vehicule cu o stare tehnică excelentă), refacerea reţelei în zona viaductului şi, eventual, trecerea la 600 V, prin modificarea substaţiei de redresare. Afirmaţia city-managerului oraşului, că nu ne putem compara cu Occidentul, având în vedere că preţul la energie electrică este mai ridicat la noi, este nefondată. Oriunde în lume, preţul energiei electrice este mai mic decât cel al combustibililor petrolieri. De aceea se extind reţelele de transport electric, nu numai datorită poluarii zero”, spune Silviu Sîntea.

Informări fără raspuns
Asociaţia Transira a trimis către municipalitatea târgovişteană, încă din 2008, o informare detaliată cu privire la modalităţile de finanţare pentru dezvoltarea unei reţele viabile de troleibuze, însă nu a primit niciun răspuns oficial. Doar promisiunea că problema va fi studiată cu maximă responsabilitate. City managerul Târgoviştei, ing. Marius Constantinescu, a declarat pentru „Adevărul de Seară” că o să caute posibile variante de finanţare cu fonduri europene împreună cu Compartimentul Tehnic din primărie. „Dacă noi nu vom reuşi, vom lua legătura cu acest ONG. Trebuie să efectuăm şi un studiu, ca să facem o treabă bună”, afirmă Marius Constantinescu. „Mi-ar plăcea să se renunţe definitiv la cutiile alea de sardele numite microbuze. S-au adus câteva autobuze second-hand, de prin Germania, dar, ştiţi şi dumneavoastră, cu o floare nu se face primăvară. Trebuie infuzie de capital, nu glumă. De troleu, ce să vă zic, îmi plăcea să mă plimb. Mare păcat că s-a desfiinţat. Ţin minte că maşinile erau funcţionale când s-a luat decizia de a se închide traseele”, spune un târgoviştean de vârsta a treia.

citeste totul despre: