Cum au blocat mai mulţi stâlpi de înaltă tensiune construirea unei şosele de centură, timp de peste 5 ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Contractul de execuţie a şoselei de centură a municipiului Rădăuţi a fost semnat în luna mai 2011, constructorul care a câştigat licitaţia fiind compania UMB Spedition, firma administrată de Dorinel Umbrărescu, unul dintre „regii asfaltului” din România. Contractul era în valoare de 82 de milioane de lei, la care se adăuga TVA de circa 19 milioane de lei, iar termenul de execuţie trebuia să fie de 36 de luni de la data semnării.

Ruta ocolitoare a municipiului Rădăuţi, conform proiectului, va avea 16 kilometri. Până în prezent nu s-a făcut practic nimic deoarece, SC Energomontaj SA Bucureşti, societatea ce are în gestiune stâlpii care susţin firele de înaltă tensiune ce trec pe lângă municpiul Rădăuţi nu a vrut să-şi dea acceptul pentru deschiderea şantierului, până când în conturile sale nu era alocată suma necesară mutării acestor stâlpi, iar din cauza acestor neînţelegeri demararea lucrărilor la şoseaua de centură a municipiului Rădăuţi a fost blocată. CNADNR a reuşit să ajungă la o înţelegere cu Energomontaj, astfel că din primăvară vor începe lucrările la ruta ocolitoare a municipiului Rădăuţi.

„S-a dat ordinul de începere a lucrărilor. Singura problemă pe care o au acum este relocarea unor stâlpi de curent electric. Pentru rezolvarea acestei probleme s-a stabilit deja ca o firmă din Bacău, Electromontaj, să se ocupe în cel mai scurt timp de relocarea lor, iar în primăvară, imediat ce vremea o va permite, constructorul va începe de urgenţă lucrările”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur.

Trebuie totuşi menţionat faptul că firma Electromontaj ce se va ocupa de relocarea stâlpilor de curent electric este din Bucureşti, însă o sucursală de-a sa din Bacău este cea care va executa această relocare.

Flutur a remarcat faptul că odată cu semnarea ordinului de începere a lucrărilor la această investiţie, un alt proiect important din judeţ Suceava a fost deblocat.

„Documentaţia a fost aprobată cu acelaşi constructor. Din păcate, în ultimii patru ani nu s-a făcut nimic în privinţa acestei investiţii şi este important că se va începe în primăvară”, a subliniat Gheorghe Flutur.

Preşedintele CJ Suceava a mai spus că lucrările la centura municipiului Rădăuţi ar urma să fie terminate până la finalul anului viitor, deşi termenul de execuţie a proiectului este de 36 de luni.

„Îmi exprim satisfacţia că s-au găsit soluţiile de deblocare şi a acestui proiect pentru construcţia şoselei de centură a municipiului Rădăuţi. În felul acesta, la sfârşitul anului viitor vom avea încă o centură gata, alături de cea a Sucevei”, a mai spus Gheorghe Flutur.

Şoseaua de centură a municipiului Rădăuţi va fi formată din patru tronsoane

Lungimea rutei ocolitoare a municipiului Rădăuţi este de 16,579 de kilometri. Împărţirea în tronsoane a fost făcută pentru ca, în cazul unei execuţii etapizate, fiecare tronson să asigure legătura dintre două drumuri naţionale – DN 2H şi DN 17A.

Primul tronson pleacă din DN 2H, după ce pătrunde în intravilanul municipiului Rădăuţi, se îndreaptă spre pârâul Suceviţa pe care îl traversează pe un pod,după care străbate o zonă deterenuri agricole.La km 2+982, acest tronson intersectează DJ 178 cu o intersecţie giratorie proiectată, după care traversează

pârâul Suceviţa pe un pod, străbate un alt teren agricol şi ajunge într-un sens giratoriu proiectat la intersecţiacu DN 17A. Traseul acestui tronson are o lungime de 5,617 kilometri.Acest tronson ar trebui realizat în prima etapă deoarece tot traficul de tranzit ce vine de pe DN 2,din direcţia Suceava, va ajunge în localitatea Marginea, de unde se va împărţi pe DN 2E (Vicov, Straja,Putna) sau DN 17A (Suceviţa,Moldoviţa, Câmpulung Moldovenesc, Iacobeni). Din Iacobeni traficul sepoate divide pe DN 18 spre Sighetu Marmaţiei – Baia Mare sau pe DN 17 Vatra Dornei spre Ardeal.

Al doilea tronson pleacă din intersecţia cu DN 17A, spre nord est, intersectează DC 46 (Rădăuţi – Horodnic), într-un sens giratoriu proiectat, traversează calea ferată Dorneşti – Nisipitul şi DN 2H pe un pasaj. Pentru a asigura toate legăturile a fost prevăzută o intersecţie giratorie după ieşirea de pe pasaj.Acest tronson ar trebui realizat în momentul în care va creşte traficul pe DN 2H spre Gălănesti, Vicov(DN 2E) şi în intersecţia dintre DN 17A, DN 2E şi DJ 209K, în localitatea Marginea.Traseul acestui tronson are lungimea de 2,905 kilometri.

Cel de-al treilea tronson al şoselei de centură a municipiului Rădăuţi pleacă din sensul giratoriu al intersecţiei cu DN 2H al tronsonului 2, traversează DJ 178C printr-un sens giratoriu proiectat şi ajunge în sensul giratoriu din DN 17A la ieşirea din Rădăuţispre Dorneşti.Realizarea lui este legată de cea a  tronsonului 2 şi/sau de recenzarea unui trafic ridicat pe direcţia Siret – Dorneşti – Câmpulung şi Siret – Dorneşti – Vicov – Putna. Lungimea acestui tronson este de 4,5 kilometri.

Ultimul tronson pleacă din sensul giratoriu al intersecţiei cu DN 17A, traversează DN 17A, caleaferată Dorneşti – Nisipitul, parcurge terenuri din intravilanul municipiului Rădăuţi şi ajunge la kilometrul zerode plecare al variantei ocolitoare. Tronsonl 4 are o lungime de 3,557 de kilometri.

Alte ştiri pe această temă:

Se construieşte sens giratoriu în „intersecţia morţii” de pe centura Lugojului. Până la finalizarea lucrărilor vor exista semafoare inteligente

O şosea de 20 kilometri nu este gata nici după 15 ani

FOTO Turcii care fac centura ocolitoare a Bacăului au ajuns sub dealul comunei Măgura. Primii kilometri de autostradă în Moldova vor fi turnaţi la primăvară

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite