Cosmeticianul de maşini: povestea unui tânăr care s-a reinventat pentru că nu găsea loc de muncă. „Nimeni din familia mea nu a fost de acord cu asta“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mihai Aldea este cosmetician auto la Slobozia FOTO: independentonline.ro
Mihai Aldea este cosmetician auto la Slobozia FOTO: independentonline.ro

Mihai Aldea (30 ani), un bucureştean stabilit la Slobozia cu câţiva ani în urmă, s-a specializat în îngrijirea autoturismelor. Supranumit „cosmeticianul auto“, bărbatul curăţă interioarele maşinilor folosind cele mai neconvenţionale metode. Maniera în care lucrează i-a adus popularitate în rândul iubitorilor de automobile şi nu numai.

În timp ce unii investesc o sumedenie de bani în cursuri de calificare în diferite profesii, Mihai Aldea (30 de ani) susţine că poţi să câştigi bani şi specializându-te singur. Viaţa lui s-a schimbat cu şase ani în urmă, când a părăsit Bucureştiul pentru Slobozia, pariind pe relaţia de dragoste pe care o avea la momentul respectiv cu o tânără din oraş. 

După puţin timp, iubita l-a părăsit şi el a început să-şi caute de muncă. A bătut la porţile tuturor spălătoriilor auto din oraş, însă fără succes. Aşa i-a venit ideea de a le oferi proprietarilor de maşini servicii de întreţinere a interioarelor, astfel încât tapiţeria şi bordul maşinilor să arate mai ceva ca atunci când vehiculele cu patru roţi părăsesc liniile de producţie. 

Meseria pe care a inventat-o se numeşte cosmetică auto. „Este un concept care îmi aparţine în totalitate. Am căutat cele mai potrivite produse pentru a putea începe, le-am pus pe toate într-o geantă de voiaj şi m-am apucat de treabă”, susţine Mihai. 

Meserie la rang de artă 

Ceea ce face Mihai Aldea cu interioarele proprietarilor de maşini din Slobozia poate părea destul de simplu. 

El însă susţine că este o adevărată artă să ştii cum trebuie să întreţii şi să curăţi banchetele din spate, scaunul şoferului, plafonul sau scaunul pasagerului din dreapta. 

Într-o zi toridă a începutului de august, maestrul întreţinerii maşinilor lucra de zor într-o parcare din oraş. Clientul, proprietarul unei maşini 4X4 i-a lăsat în grijă automobilul şi a plecat la plimbare. Tânărul s-a apucat de treabă şi a curăţat cu multă atenţie şi migală respectiva maşină. 

„Nu este o muncă foarte dificilă, însă trebuie să fii atent cu maşina clienţilor. Şi spălătoriile curăţă bine interioarele, însă ceea ce fac eu este mult mai mult. Acord mai multă atenţie, pentru ca oamenii să fie mulţumiţi”, spune Mihai Aldea. 

Un business de succes 

Procesul de cosmetizare inventat de Mihai Aldea durează de la câteva zile şi până la câteva săptămâni în funcţie de dimensiunile pe care le are automobilul. Totul se realizează manual, cu produse de înaltă calitate şi ecologice, folosind ustensile de curăţat neconvenţionale. Cu o banală periuţă de dinţi sau o perie mică, Mihai reuşeşte să redea strălucirea şi celei mai murdare maşini. 

Iar pentru că proprietarii de maşini au fost mulţumiţi de prestaţia sa, unii dintre ei l-au chemat să le cureţe chiar şi canapelele din sufragerie. „Nu fac doar maşini, ci şi canapele sau alte lucruri pentru care îţi trebuie fineţe şi trebuie întreţinute cu atenţie. Faptul că se apelează la mine este semn că le place oamenilor cum lucrez, deşi nimeni din familia mea nu a fost de acord cu asta” susţine Mihai Aldea. 

Citiţi şi:

„Casa Mierii”, proiectul dulce prin care apicultorii din Ialomiţa şi-au salvat afacerile. Mierea lor a ajuns direct în Spania

Gustul dulce al succesului. Cum a transformat o tânără din Slobozia amintirea prăjiturilor din copilărie într-o afacere reuşită

FOTO Reţeta succesului: banii câştigaţi la cules de căpşuni în Spania, investiţi într-o afacere cu flori

Slobozia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite