Tu cât te implici în temele copiilor tăi? Ce spun psihologii despre interacţiunea părinte-copil în rezolvarea temei pentru acasă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Psihologii recomandă părinţilor să se implice, cu măsură, în temele copiilor - foto: adevarul
Psihologii recomandă părinţilor să se implice, cu măsură, în temele copiilor - foto: adevarul

Atitudinea părinţilor faţă de temele copiilor diferă mult. Unii îşi lasă copiii să le rezolve singuri, considerând că astfel devin mai independenţi, pe când alţii le rezolvă în locul copiilor. Psihologii recomandă o atenţie sporită la acest gen de interacţiune.

Implicarea părinţilor în realizarea temelor de casă, a studiului pentru acasă este foarte sănătoasă şi benefică pentru copil deoarece îl ajută să iubească şcoala şi totodată dezvoltă relaţia părinte-copil. Aceast lucru nu înseamnă, totuşi, să i se facă lecţiile. Controlul temelor, explicarea chestiunilor mai dificile îl vor face să valorizeze şcoala şi să se simtă că face ceva important.

„Cultivarea plăcerii de a-şi face temele presupune atât un efort afectiv, cât şi unul intelectual, atât din partea copilului cât şi a părinţilor. Implicarea afectivului în realizarea, desfăşurarea temelor, a studiului pentru acasă, este foarte importantă. Copiii sunt mai degrabă emoţionali. Ei îşi amintesc sentimentele mult mai puternic decât faptele. Mulţi dintre ei nu sunt pregătiţi din punct de vedere emoţional pentru făcutul temelor, realizarea proiectelor pentru acasă, a studiului pentru acasă. Aceştia se adaptează mai greu cerinţelor, nu mai doresc să meargă la şcoală, să îşi facă temele, din contră devine o activitate grea şi dezvoltă comportamente agresive. Pot trăi sentimente de anxietate sau deprimare ori îşi pot pierde încrederea în adulţi. Unii copii încep să-şi roadă unghiile, se bălbăie, alţii acuză dureri de cap, de stomac. ”, afirmă psihologul Călin Secan

Tot acesta afirmă că un aspect important pentru făcutul temelor este cadrul în care se fac aceste teme. Părinţii au datoria de a le creea copiilor un cadru, loc, prielnic pentru învăţat şi făcut teme. Ordinea din cameră şi de pe masa de birou sunt aspecte importante care pot să faciliteze apropierea copilului de sarcinile primite sau din contră, să ăi distragă atenţia.

„Un alt aspect este cel legat de stabilirea unui program pentru aceste teme de casă. Să fie bine stabilit de la începutul anului şcolar, ca un program, ca o necesitate, astfel încât copiii să cunoască responsabilitatea şi să înveţe să respecte un program. Părinţii ar fi bine să fie alături de ei şi împreună cu ei în stabilirea unui plan pentru acest program de teme.

Si un aspect foarte IMPORTANT, copii sunt tot timpul întrebati, ascultaţi în realizarea, planificarea, organizarea tuturor aspectelor legate de aceste teme de casă.”, explică psihologul.

Pentru mulţi părinţi, atunci când copiii lor ajung şcolari, este o adevărată provocare pentru a face faţă cerinţelor celor mici şi a şcolii, astfel încât e nevoie şi pentru ei de câteva teme de casă înainte de a-şi însuşi această sarcină.

Satu Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite