Uzina Dacia, proiect de milioane de euro la Mioveni. Compania va deschide Muzeul Dacia, un templu dedicat maşinii româneşti care a cucerit lumea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În toamna lui 2016, Muzeul Dacia ar putea fi dat în folosinţă
În toamna lui 2016, Muzeul Dacia ar putea fi dat în folosinţă

Primăria Mioveni şi Uzina Automobile Dacia au pus la punct detaliile proiectului de realizare, în oraşul constructorilor de maşini, a unui Muzeu Dacia. Aici vor fi expuse toate modele produse de uzina piteşteană, începând din 1968 şi până în prezent.

Obiectivul va aduce celor interesaţi atât repere istorice ale mărcii, prin expunerea  modelelor produse şi ilustrarea evoluţiei maşinăriilor folosite în producţie, cât şi o zonă de atracţie pentru generaţiile tinere sau pentru posibilii cumpărători. Muzeul va funcţiona lângă Bazinul de Înot Didactic pentru Copii şi Agrement din Mioveni, acolo unde se va înfiinţa şi un Centru de Informare Turistică. 

„Probabil că, la primăvară, vom demara proiectul cu Muzeul Dacia şi estimăm că, în toamna lui 2016, va putea fi dat în folosinţă. În ultimii 4 - 5 ani, oraşul Mioveni s-a pregătit să fie şi unul turistic. Muzeul Dacia este o lucrare uriaşă estimată la 6 - 7 milioane de euro, iar aici mă refer la dotări şi la construcţie. Numai amprenta la sol a clădirii ajunge undeva la 1.900 de metri păraţi”, a declarat primarul oraşului Mioveni, Ion Georgescu.

image

Proiectul va fi finanţat de autorităţile locale de la Mioveni, iar Dacia se angajează să aducă maşinile şi să se ocupe de întreţinerea lor. Practic, uzina de la Colibaşi va furniza toate exponatele, de la primul model Dacia 1100, până la cele mai noi. O parte dintre automobilele care vor fi expuse, mai exact 28, se află deja în depozitele Dacia, unele fiind achiziţionate de pe piaţa liberă. Dacia urmează modelul marilor producători auto care şi-au dezvoltat astfel de proiecte, la mare căutare de către turişti.

Dacia şi zecile de modele fabricate de-a lungul anilor 

1966 este anul începerii construcţiei Uzinei de Autoturisme Mioveni. Doi ani mai tarziu, în 1968, după semnarea unui contract de licenţă între Renault şi statul român în începe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenţă R8, urmat, în 1969, de Dacia 1300, sub licenţă R12. Până în 1980, Dacia dezvoltă o întreagă gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare. 
 

Ulterior, Uzina de la Colibaşi rămâne singură, fără Renault, până la 2 iulie 1999 când a avut loc semnarea contractului de privatizare a societăţii, iar Dacia a devenit o marca a Grupului Renault. 

Automobile Dacia a continuat însă autonom producţia de autoturisme derivate din gama Renault 12 şi după anul 1978. 
 

(1987 - lansarea modelului Dacia 1320,  1991 - lansarea modelului Dacia 1325 Liberta, 1992 - lansarea modelului Dacia 1307 şi 1309 Dublă Cabina) 

În 1995 este lansat primul autoturism conceput 100% de inginerii români, Dacia Nova. 
 

În iulie 1999 are loc semnarea contractului de privatizare a societăţii şi Dacia devine o marca a Grupului Renault, având că principala misiune susţinerea dezvoltării Grupului pe pieţele emergente. 
 

Un an mai târziu, are loc lansarea modelului Dacia SupeRNova, prima concretizare a colaborării franco-române, un autoturism echipat cu motor şi cutie de viteze Renault. 
 

În noiembrie 2002 este lansată gama de vehicule utilitare echipată cu motor diesel Renault, iar în aprilie 2003 are loc lansarea modelului Dacia Solenza. 
 

Anul 2004 este marcat de lansarea modelului Dacia Logan în două versiuni de motorizare: 1.4MPI şi 1.6MPI. 

În acelaşi an are loc încetarea fabricaţiei modelelor Berlină şi Break 
 

2005 este anul lansării modelului Logan diesel, iar 2006, cel al lansării Noii Colecţii Logan şi a versiunii Logan Prestige, al lansării  versiunii Logan MCV la Salonul Auto de la Paris (octombrie) şi al opririi fabricaţiei modelului Dacia Pick-Up . 

În 2007 are loc lansarea modelului Logan Van, lansarea modelului Logan GPL , lansarea modelului Logan 1.5 dCi 85 CP şi lansarea modelui Logan Pick-Up la Salonul Auto de la Bucureşti (octombrie) 

În 2008 sunt lansate alte noi modele: Dacia Sandero, la Salonul Auto de la Geneva, Noul Logan (iulie) , Noul Logan MCV la Salonul Auto de la Paris (octombrie) 

în 2009 are loc lansarea versiunii Stepway pentru Dacia Sandero şi lansarea versiunii Prestige pentru Logan MCV .
 

Un an mai târziu, în 2010 are loc lansarea primului vehicul de teren Dacia, Dacia Duster, la Salonul Auto de la Geneva, iar în 2012 familia Dacia se extinde cu noul model Lodgy. În acelaşi an Dacia lansează în România modelele Dokker şi Dokker Van 

În 2013, Noul Logan MCV se adaugă gamei de modele Dacia comercializate în România.

 Dacia - compania cu cea mai mare cifra de afaceri din România, în 2014

Renault a incvestit de-a lungul anilor, la  la Dacia, de peste 2,2 miliarde euro,  ceea ce a făcut din  Dacia că una dintre cele mai importante companii din economia românească, cu o contribuţie semnificativă la produsul intern brut şi la exporturile ţării. În 2014, Automobile Dacia a devenit compania cu cea mai mare cifra de afaceri din România. Dacia este a doua marca a Grupului Renault, contribuind în mod semnificativ la îmbunătăţirea imaginii României în lume. Mai mult de  93% din producţia Uzinei Vehicule de la Mioveni este exportată în 34 de ţări de pe patru continente.

Dacia este una dintre marcile cheie ale Grupului Renault si ale Aliantei Renault-Nissan. Centrul ILN (International Logistic Network) de la Mioveni livreaza piese pentru uzinele de montaj Logan din Maroc, Columbia, Rusia, Iran, India, Brazilia si Africa de Sud. In mai 2008, pe platforma Dacia de la Mioveni a fost inaugurata o uzina de cutii de viteze (Renault Mécanique Roumanie) pentru Alianta Renault-Nissan.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite