FOTO Un tramvai de epocă, pregătit să plimbe turiştii prin Oradea, în sezonul estival

0
Publicat:
Ultima actualizare:
în sezonul estival, în municipiu va circula un tramvai „de epocă” Foto-Claudia Bonchis
în sezonul estival, în municipiu va circula un tramvai „de epocă” Foto-Claudia Bonchis

OTL a sărbătorit împlinirea a 110 ani de tramvai electric în Oradea, ocazie cu care, în municipiul de pe Crişul Repede, s-a desfăşurat întâlnirea Uniunii Române a Transportatorilor Publici. Directorul OTL, Csuzi Istvan, a anunţat că, în sezonul estival, în municipiu va circula un tramvai „de epocă”, fabricat în 1928, care a circulat până în anii ’80 în Viena.

OTL a fost gazda întâlnirii Uniunii Române a Transportatorilor Publici. 21 de delegaţii de la companii de transport public din ţară şi firme producătoare şi distribuitoare de echipamente pentru mijloacele de transport în comun au participat, joi, la conferinţa în deschiderea căreia au luat cuvântul directorul OTL SA, István Csuzi, în calitate de gazdă, şi viceprimarul Huszár István, în calitate de invitat, iar din partea Uniunii Române a Transportatorilor Publici, Liviu Neag.

De asemenea, istoricul Gabriel Moisa, profesor al Universităţii din Oradea, a făcut o scurtă prezentare epocii în care se încadrează începuturile tramvaiului electric orădean pentru a evoca cei 110 ani de istorie.

În depoul de tramvaie, au fost prezentate două garnituri care reprezintă trecutul şi prezentul în transportul public cu tramvaie. Una din garnituri, formată din vagon şi remorcă, cu o istorie de aproximativ 90 de ani, a fost primită de OTL cu titlu de donaţie, prin intermediul Siemens România, din partea muzeului firmei Wiener Linien din Viena şi este perfect funcţională.

„Tramvaiul de epocă” va circula în curând în Oradea pe un traseu turistic. Are toate piesele originale şi acestea sunt funcţionale. A fost recondiţionat la Astra Vagoane din Arad şi sperăm că în două, trei săptămâni să poată deja circula prin oraş. Va trebui să vedem care sunt costurile necesare întreţinerii acestui traseu turistic”, a menţionat directorul OTL, Csuzi Istvan.

Cea de-a doua garnitură prezentată este un tramvai 100% românesc, fabricat de Astra Vagoane Arad. Tramvaiul, de culoare mov, este denumit Autentic şi are două module. Are o capacitate de 32 de locuri pe scaun şi peste 80 în picioare, podea joasă şi „are toate dotările moderne pe care le găsiţi la ora actuală în Europa”, după cum a precizat preşedintele Astra Vagoane Arad, Valer Blidar. Tramvaiul, care costă 1 – 1,2 milioane euro, a fost testat pe liniile din Oradea.

Csuzi a menţionat că acest tramvai este mai economic, însă va putea fi achiziţionat doar dacă firma arădeană va participa la licitaţiile ce vor fi organizate în perspectiva extinderii reţelei de linii de tramvaie din Oradea cu 5 km.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite