Oradea: Vlad Mihuţ, în slujba IMM-urilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Oradea: Vlad Mihuţ, în slujba IMM-urilor
Oradea: Vlad Mihuţ, în slujba IMM-urilor

Vlad Mihuţ, este managerul unui grup de companii care oferă servicii de microfinanţare, consultanţă şi training. Peste 120 de proiecte scrise de el şi echipa sa au fost finanţate cu bani europeni sau guvernamentali.

A ales managementul fără să ştie prea bine ce înseamnă. Nu regretă nicio clipă alegerea făcută. „Mi s-a părut o trambulină bună pentru viitor. Nu m-am înşelat”, spune el. Plăcerea sa de a găsi soluţii la probleme de tot felul este binevenită pentru foarte mulţi întreprinzători cărora le este greu să ţină pasul cu schimbările pieţei. Anii de studenţie au fost plini de revelaţii pentru el. A avut trei mentori de la care a învăţat şi a avut ocazia să facă practică la companii din Statele Unite, Anglia şi Bucureşti. „Practica în străinătate mi-a deschis ochii asupra afacerilor”, mărturiseşte el. Prima întoarcere în ţară la finalul anilor '90 a fost un şoc, dar crede în continuare că România are potenţial şi oferă mai multe oportunităţi decât alte ţări ale lumii.

Lupta pentru dezvoltarea IMM-urilor

După absolvire, Vlad Mihuţ a lucrat doi ani la o firmă de investiţii din Bucureşti. Au fost ani de dezvoltare profesională importanţi. A revenit în Oradea, cu obiectivul de a dezvolta un fond de investiţii pentru sectorul IMM-urilor din Transilvania. Din 2005 a devenit managerul acestui grup de companii, care astăzi are birouri în Oradea, Timişoara, Zalău, Suceava şi Galaţi. „Punctul forte al ROMCOM este că oferă un pachet de servicii, nu doar finanţare. Începem să devenim mai cunoscuţi în domeniul consultanţei decât în domeniul finanţării”, spune el mulţumit. ROMCOM este de altfel consultantul cu cele mai multe proiecte depuse şi finanţate din regiunea de nord-vest a ţării. „Am început timid acum cinci ani în domeiul scrierii de proiecte. Am construit pas cu pas pe succesele obţinute şi pe referinţele clienţilor”, spune Vlad Mihuţ. Are multe cazuri de clienţi care au apelat la el şi echipa sa nu pentru obţinerea finanţării, ci pentru implementarea proiectului. Iar apoi revin pentru alte proiecte. „Atu-ul nostru este că facem treaba până la capăt. Avem motivaţie, know-how şi proceduri pentru a implementa proiectele cu succes”, precizează el. E mulţumit văzând că a câştigat încrederea clienţilor, iar aceştia revin pentru alte proiecte de dezvoltare sau îi trimit referinţe.

Profil:
Născut
La 24 iunie 1980, Oradea
Studii
 Facultatea de Mangement Griffiths, Universitatea Emanuel
Familie
Căsătorit, are o fetiţă
Experiență
Manager

Ce-ţi place:
„Îmi place competiţia şi să îmi depăşesc limitele”, spune Vlad Mihuţ. Îi place să-şi dezvolte personalitatea şi să trăiască cu intensitate. „Îmi place să găsesc soluţii la problemele cu care se confruntă cei de lângă mine”, adaugă el. Îi place muzica şi savurează fiecare minut petrecut cu soţia şi fetiţa lor. Îi place să le facă surprize altora şi să depăşească aşteptările celor din jur.
Ce nu-i place:
„Nu-mi place minciuna şi neseriozitatea”, spune el. Recunoaşte că îl irită foarte mult când cineva nu se ţine de cuvânt.

Întrebări şi răspunsuri:
- Cum ţi se par afacerile din România faţă de cele din Statele Unite, Anglia sau Elveţia?
VM – Mai puţin viguroase şi aşezate. Firmele mari au ajuns birocratice, iar cele mici sunt cam dezorganizate.
- Sunt interesaţi mangerii români de seminarii pentru ei sau angajaţi?
VM – Nu prea. Lipseşte cultura seminariilor şi a consultanţei profesionale, iar acum vor să reducă cu orice preţ costurile şi taie şi de unde nu trebuie. Există la întreprinzătorii români un grad mare de incompetenţă inconştientă. Nu ştiu că nu ştiu.
- Care este secretul câştigării de finanţare pentru toate proiectele?
VM – Scriem proiecte bune şi suntem interesaţi să dezvoltăm o relaţie cu clienţii, nu să dăm tunuri.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite