Iaşi: Portret/ Ruxandra Bucevschi: Predă piticilor engleză de Cambridge

Iaşi: Portret/ Ruxandra Bucevschi: Predă piticilor engleză de Cambridge

Iaşi: Portret/ Ruxandra Bucevschi: Predă piticilor engleză de Cambridge

Este singura profesoară din ţară care pregăteşte copii de grădiniţă pentru testul Cambridge. Acum trei ani, Ruxandra a adus ceva nou în învăţământul preşcolar ieşean.


Acum cinci ani, când era în anul II la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor, Ruxandra a hotărât să-şi „exploateze“ timpul liber. „Studiam Relaţii Economice Internaţionale şi mi-am zis să fac ceva util. M-am gândit–ce ştiu, ce abilităţi am, ce mi-ar plăcea să fac–şi toate se învârteau în jurul limbii engleze“, îşi aminteşte tânăra.
S-a dus la grădiniţa la care învăţase în copilărie şi a fost acceptată ca profesoară pentru preşcolari. Dacă în primul an a crezut că nu poate face minuni, în anul următor copiii i-au făcut o surpriză: erau foarte buni, învăţau cu o curiozitate inepuizabilă.


A dorit să le ofere un premiu-atestat, care să-i motiveze în învăţarea limbii engleze. Fără opţiuni, soluţia a fost testul Cambridge pentru copiii care au între 7 şi 12 ani. A început pregătirile după metode şi cu materiale de la binecunoscuta universitate britanică. Timp de opt luni, Ruxandra a lucrat la îmbunătăţirea abilităţilor de comunicare orală, de înţelegere a termenilor şi a dialogurilor.


În iulie 2008, copiii i-au confirmat: avusese o idee bună. „Teacher“, după cum i se spune la grădiniţă, a demonstrat că şi cei mici pot lua examene cu brio încă de la prima sesiune. Dacă atunci au participat 14 copii, anul acesta au fost 22. Atestatul Cambridge obţinut încă din timpul liceului, cursurile de pedagogie şi atestatul de la British Council, susţinute de experienţă şi de rezultate o recomandă drept o profesoară matură de limba engleză.


După absolvirea facultăţii, a continuat cu un master tot în domeniul economic, Comerţ Internaţional. Abia anul acesta a hotărât să „asorteze“ studiile superioare cu profesia. „Nu am mai vrut să continui cu un doctorat în economie. Am optat pentru masterul de Lingvistică aplicată-didactica limbii engleze“, explică ea.


Secretul abilităţilor sale de comunicare este dincolo de graniţele ţării. În clasa a II-a, a petrecut un an în Toronto, Canada. „Mama mea lucra la doctorat şi am mers cu ea. Perioada petrecută acolo a contat foarte mult“, recunoaşte tânăra.


Va publica o culegere pentru copii


Predă la patru grădiniţe şi la un centru after-school. Are un program căruia cu greu i-ar rezista, dacă nu ar fi cu adevărat pasionată. „Deocamdată nici nu mă văd făcând altceva“, mai spune Ruxandra.


Se adaptează zilnic la copiii care încă nu au împlinit trei ani, dar şi la cei care sunt deja la şcoală.  A avut cei mai „tineri“ participanţi. De obicei, copiii dau cel mai devreme în clasa a II-a pentru  că nu se mai fac astfel de cursuri înainte de începerea şcolii. „Am avut o fetiţă care încă nu împlinise şapte ani, limita inferioară de vârstă pentru înscriere la test, dar regulamentul i-a permis pentru că deja studiase la nivelul corespunzător“, povesteşte ea.


Pentru că are deja experienţă în ceea ce înseamnă testul Cambridge, iar în România abilităţile lingvistice ale copiilor de grădiniţă încă nu sunt „luate în serios“, Ruxandra va publica peste câteva luni o carte pentru Starters, micii începători.

Întrebări şi răspunsuri

Ce te-a determinat să orientezi copiii către testul Cambridge?
Aveam o grupă foarte bună şi m-am gândit că ar fi util pentru ei să participe la un concurs de profil. Nu exista aşa ceva nici la nivel local, nici naţional. Am aflat de testul Cambridge Young Learners of English şi am început să-i pregătesc special pentru asta.
Cum trec vacanţelefără copii?
Nu sunt în totalitate fără. În fiecare vară organizez sesiuni de cursuri practice. Cu cei mai mari fac literatură, discutăm basme. Cu cei mai mici, activităţi practice. În plus, mă ocup şi de o tabără de limba engleză.

Ce-i place
„Bucuria din ochii copiilor atunci când primesc diploma sau atunci când găsesc singuri răspunsul. Felul în care mă îmbrăţişează, toţi odată, atunci când sunt fericiţi“, spune Ruxandra.


Ce nu-i place
„Oamenii care n-au încredere în copii, mentalitatea învechită conform căreia o limbă străină se învaţă începând cu poezii şi cântece. Nu este o metodă sănătoasă, nici eficientă“, explică „teacher“.

Profil
Născută. 23 noiembrie 1985, Iaşi.
studii. A absolvit Masterul de Comerţ Internaţional, FEAA, Universitatea„Al. I. Cuza“, Iaşi.
Familie. Necăsătorită, are un frate vitreg.