Iaşi: Călătorii, la mâna şefilor de microbuze

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autoritatea Rutieră Română nu este obligată să verifice numărul de şoferi angajaţi la firmele care obţin licenţele

Şoferii de pe microbuze pot fi verificaţi dacă au carte de muncă numai cu ajutorul Poliţiei Rutiere sau al Autorităţii Rutiere Române.
Siguranţa persoanelor care circulă cu microbuzele şi autobuzele pe cursele din judeţ este la mâna patronilor. Agenţii economici sunt cei care ar trebui să respecte cadrul legal general, care le cere să aibă şoferi angajaţi cu forme legale.
Tot patronii trebuie să aibă bunul simţ şi să nu le impună conducătorilor auto să circule cu maşinile mai mult de opt ore în fiecare zi pentru a avea timp să se odihnească. La Autoritatea Rutieră Română (ARR) Iaşi primează datele tehnice. „Dacă numărul de curse pe traseu le permite să funcţioneze cu un singur şofer, atunci nu este nicio neregulă. În plus, dacă traseul este sub 50 de kilomeri, atunci nu este nevoie nici de tahograf“, a declarat Cristi Foia, director ARR Iaşi.
Numai reprezentanţii Ministerului Transporturilor susţin că o firmă cu zece maşini ar trebui să aibă cel puţin zece şoferi angajaţi. „Numărul de conducători auto necesar efectuării curselor aferente unui traseu este dat de numărul de vehicule prevăzute în Programul de transport judeţean pentru acel traseu“, se arată într-un comunicat emis de reprezentanţii Ministerului Transporturilor.


Şefii CJ, blocaţi de vidul legislativ

Secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru, a recunoscut la câteva zile după accidentul de la Scânteia că există un vid legislativ în ceea ce priveşte acordarea licenţelor, pentru că nu se verifică inclusiv numărul de angajaţi pe postul de conducători auto la fiecare firmă care vrea să opereze pe trasee.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean susţin că ei nu au posibilitatea să verifice dacă firmele care participă la licitaţiile pentru atribuirea traseelor au suficienţi şoferi angajaţi pentru a face faţă curselor. Autorităţile locale susţin că vina pentru această hibă aparţine autorităţilor centrale, care nu au emis nicio reglementare legală prin care să conteze şi acest lucru. Mai mult, la un moment dat, principalul criteriu de atribuire a traseelor a fost preţul biletelor.

„Pe noi ne interesează doar numărul de maşini, vechimea pe traseu şi documentele care atestă că deţine licenţă de la ARR“, a declarat Petru Focşa.

Şi-a bătut joc de călători
În urma accidentului de la Scânteia, s-a descoperit că firma ValCris Trans SRL, care deţinea microbuzul implicat, nu avea autorizaţie pentru a circula pentru acest traseu. Mai mult, anchetatorii au constatat că patronul avea angajaţi fără forme legale. Drept urmare, conducerea Ministerului Transporturilor a trimis la Iaşi şi în toată zona Moldovei o echipă de control.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite