Trenurile cu huilă sunt păzite cu puşca

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conducerea Companiei Naţionale a Huilei vrea să angajeze paznici care să patruleze perimetrul din Valea Jiului în care vagoanele cu cărbune sunt jefuite de către hoţi.

Furturile de huilă, lemn sau fier din trenurile care tranzitează Valea Jiului sunt un fenomen social, iar autorităţile le cataloghează ca „furturi ale foamei” ce nu pot fi stopate într-un timp scurt. Cele mai multe sunt înregistrate în municipiul Vulcan, în Colonia de Jos, cartier extrem de sărac, poziţionat la o aruncătură de băţ de Uzina de Preparare a Cărbunelui. Majoritatea celor care trăiesc în Colonie nu au nicio sursă de venit şi îşi asigură traiul din „colectarea” huilei ce cade din vagoanele CFR.

Când nu au noroc, se „ajută” singuri şi sar în garniturile de tren care merg cu viteză mică de unde aruncă huila, pe care mai apoi o vând. Pierderile Companiei Naţionale a Huilei sunt extrem de mari în condiţiile în care la un transport, o bandă de hoţi poate sustrage chiar şi câteva tone de huilă în doar câteva minute. „Acest tip de infracţiune este foarte comun , mai ales în această perioadă, ne confruntăm de foarte mult timp cu aşa ceva. Este mai greu pentru noi acum pentru că nu putem păzi întreaga linie de cale ferată. Am purtat o discuţie cu directorul CNH şi a spus că va angaja din nou o firmă de pază şi sper ca aşa să reducem numărul acestor furturi” a declarat şeful poliţiei municipiului Vulcan, comisar Toma Mihu.

Compania Naţională a Huilei înregistrează pierderi de mii de lei la un singur transport de huilă care pleacă de pe poarta uzinei de preparare. Hoţii sunt atât de bine pregătiţi încât pot descărca un vagon cu huilă în doar câteva minute. „Vom face o licitaţie şi vom angaja o firmă de pază, nu e normal să cheltuim bani pe aşa ceva dar nu avem ce face pentru că furturile de cărbune din trenuri reprezintă o mare problemă” a declarat, directorul general al CNH, Constantin Jujan.

Paznicii nu vor putea însă decât să asigure paza în zonele în care trenul staţionează, nu pe întreg parcursul lui, însă hoţii lucrează chiar mai bine dacă trenul este în mişcare, astfel că soluţia nu va stopa în întregime furtul de huilă. Soluţia ar fi o patrulă care să însoţească trenul de la porţile uzinei de preparare a cărbunelui din Vulcan şi până la ieşirea din municipiu. Nici aşa nu este garantat succesul dat fiind faptul că hoţii de huilă nu o dată au pornit adevărate războaie împotriva paznicilor înarmaţi care asigurau transportul de cărbune în anii trecuţi.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite