Tânăra alpinistă Alexandra Marcu a cucerit Pico de Orizaba. Acum "a pus ochii" pe vulcanul Damavand din Iran

La numai 14 ani, alpinista Alexandra Marcu din Deva a reușit să devină cel mai tânăr european care a atins vârful vulcanului Pico de Orizaba din Mexic (5.636 m).  Însoțită de tatăl ei, Dan Marcu, tânăra alpinistă a pus piciorul în vârful muntelui în data de 12 decembrie.

„ Am ajuns în 8 decembrie în Mexico City. Prima noapte am dormit în Puebla, iar apoi am plecat spre satul Hidalgo, de la poalele muntelui Pico de Orizaba. Am făcut o tură de aclimatizare, iar a doua zi am urcat până la refugiul Piedra Grande, aflat la 4200 de metri altitudine, urmând o altă tură de aclimatizare. În 12 decembrie, la ora 4 dimineața, am plecat în ascensiunea finală. Am mers prin grohotiș timp de 2 ore și jumătate, iar apoi am ajuns la baza ghețarului. Am urcat o pantă de 45 de grade, mergând încet și oprindu-ne din 20 în de metri. Aerul era rarefiat, respiram greu, dar cu ajutorul lui Dumnezeu, la ora 12, am ajuns pe vârf.” a declarat Alexandra Marcu. Cei doi alpinişti deveni au reuşit să obţină o bună parte din bugetul de care au nevoie pentru expediţia mexicană pe baza unui proiect pentru care Primăria Deva a alocat 4.500 de euro.
Tatăl ei, alpinistul Alxandru Marcu a însoțit-o în toate expedițiile și se ocupă de pregătirea Alexandrei. “Dincolo de rezistența fizică, exercițiile de respirație sunt foarte importante. Tocmai de aceea Alexandra se antrenează intens pentru a putea face față provocărilor muntelui”, explică Dan Marcu.
Pico de Orizaba, care se traduce prin “Muntele Stelelor”  este un trofeu râvnit de foarte mulţi alpinişti pentru că face parte din circuitul “The Volcanic Seven Summits”, adică cei mai înalţi vulcani ai lumii. Circuitul celor şapte vulcani cuprinde vârful Elbrus din Europa, Kilimanjaro din Africa, Damavand în Asia, Giluwe din Oceania, Ojos del Salado în America de Sud, Pico de Orizaba în America de Nord şi Sidley din Antarctica.
 Dincolo de reușita excepțională, Alexandra a rămas profund impresionată de ospitalitatea mexicanilor. „Timp de zile întregi, în refugiul Piedra Grande s-a vorbit de România, de Deva, am împărțit de asemenea insigne cu Deva - România și mulți au vrut să se fotografieze cu mine. Pe stradă lumea ne întreabă de unde suntem și ne urează bun venit”, spune tânăra alpinistă.
Aceasta mai povestește că atunci când a vizitat o școală din Puebla, unde predă prietenul lor din Mexic, profesorul Walter a rămas profund impresionată de faptul că elevii au căutat steagul României pe internet și l-au arborat în curtea școlii. ”Copiii și profesorii au fost atât de impresionați de experiența noastră, încât și-au exprimat dorința ca în viitor să organizeze schimburi inter-culturale între elevii români și elevii mexicani”, povestește Alexandra.
Acum, după ce în urmă cu doi ani a cucerit vârful Kilimanjaro iar la sfârșitul lui 2011 a reușit și performanța de a înfige însemnele Devei pe vârful vulcanului Pico de Orizaba, Alexandra intenționează să parcurgă circuitul celor șapte vulcani. Următorul pas ar fi vârful Damavand din Iran. “Asta dacă americanii nu dau cu bombe în zonă până la vară. Urmărim deja ştirile cu mare interes”, a spus Dan Marcu, tatăl Alexandrei.

La numai 14 ani, alpinista Alexandra Marcu are un palmares impresionant. În 2010, a urcat pe Mont Blanc, cel mai înalt vârf din Europa de Vest, apoi în toamna aceluiaşi an, tot împreună cu tatăl ei, Dan Marcu, au urcat vârful Uhuru din Kilimanjaro, cel mai înalt vulcan din Africa. În vara acestui an, cei doi s-au pregătit de expediţie pe Elbrus (5.642 m), cel mai înalt vulcan al Europei, dar restricţiile impuse de armata rusă i-au întors din drum. Ca să nu piardă banii strânşi cu greu din sponsorizări, au urcat pe vârful vulcanului Kazbek (5.047 de metri) din Georgia.