Proiectul celui mai controversat drum naţional va fi reluat în 2017. Studiu de fezabilitate nou pentru DN 66A

0
Publicat:
Ultima actualizare:
DN 66 A în Retezat. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.
DN 66 A în Retezat. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Studiul de fezabilitate pentru continuarea proiectului Drumului Naţional 66 A care va urma să lege Valea Jiului de Băile Herculane va fi refăcut. Investiţia a demarat în 2002, însă lipsa fondurilor şi protestele ecologiştilor au dus la blocarea ei.

Ministerul Transporturilor va aloca fonduri pentru proiectarea lucrărilor la proiectul Drumului Naţional 66 A care va lega Valea Jiului de Băile Herculane. De asemenea, studiul de fezabilitate necesar continuării lucrărilor va fi refăcut în acest an, a declarat, joi, deputatul Laurenţiu Nistor, fost preşedinte al Consiliului Judeţean Hunedoara.

Construcţia drumului naţional a început în anul 2002, iar într-un deceniu au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani, până în zona Câmpuşel, a Parcului Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN66A, până la Izvoarele Cernei. Aici şoseaua se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, şi leagă astfel oraşele Văii Jiului de Băile Herculane.

Finalizarea lucrărilor de modernizare a acestui ultim tronson al DN66A a fost programată pentru anul 2010, însă proiectul a fost suspendat iniţial după ce mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale.

Asfaltarea ar distruge ultimul Peisaj Forestier Intact aflat în Munţii Retezat-Godeanu-Ţarcu, pentru că dumul ar urma să traverseze chiar zona de protecţie integrală din Parcul Naţional Domogled - Valea Cernei, reclamau ecologiştii în 2009.

Ulterior, proiectul a obţinut avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare. În ce priveşte DN67D, tronsonul între Izvoarele Cernei şi Herculane (aproximativ 50 de kilometri), a rămas în cea mai mare parte la stadiul de drum forestier aproape inaccesibil.


Vă recomandăm şi:

FOTO VIDEO Povestea drumului naţional eşuat în sălbăticia munţilor: DN 66A Valea Jiului - Băile Herculane

Unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură demarate în ultimul deceniu în judeţul Hunedoara a fost construirea şoselei care urma să lege Valea Jiului de Băile Herculane. Investiţia în construcţia DN66A a început în anul 2002, după ce în anul 1999 statul român clasifica drumul forestier care traversa rezervaţiile naţionale Retezat şi Valea Cernei, drept drum naţional.

VIDEO Şantierul autostrăzii Lugoj - Deva în imagini inedite: super-structurile de pe malul Mureşului şi "mina de fier vechi" a săracilor Hunedoarei

Lotul IV al autostrăzii Lugoj - Deva ar putea fi finalizat până la sfârşitul acestui an, susţineau chiar reprezentanţii CNADNR. În prezent, constructorii lucrează într-un ritm mai alert faţă de cei de pe alte tronsoane aflate în lucru. De şantier profită, zilnic, şi zeci de căutători de fier vechi, care scotocesc prin zgura din terasamentul autostrăzii.

VIDEO Autostrada Deva - Lugoj văzută din avion. Filmările aeriene care arată cât au lucrat constructorii în ultimul an

Filmările aeriene realizate pe cele trei tronsoane nefinalizate din autostrada Deva – Lugoj prezintă un şantier întins zeci de kilometri, presărat cu câteva porţiuni de asfalt. Gradul de filanizare al proiectului de infrastructură este mai mic de 25 la sută.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite