Hunedoara: Aeroportul de la Săuleşti: o poveste de tip „Noi vrem pământ !”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Hunedoara: Aeroportul de la Săuleşti: o  poveste de  tip  „Noi vrem pământ !”
Hunedoara: Aeroportul de la Săuleşti: o poveste de tip „Noi vrem pământ !”

Aeroclubul României cere înapoi de la Consiliul judeţean Hunedoara cele 30 de hectare de teren date acum trei ani pentru construirea unui aeroport la Deva. Preşedintele CJ Hunedoara spune că va fi proces.

Indiscutabil, investiţia într-un aeroport internaţional la Deva nu are destulă „bază materială”  ca să decoleze. Prima lipsă este o suprafaţă de teren plană de circa 100 de hectare. La ora actuală, Consiliul judeţean (CJ) Hunedoara, principalul promotor al acestui proiect,  dispune de doar 30 de hectare de teren în locaţia destinată construirii aerogării. Terenul i-a fost atribuit prin hotărâre de Guvern acum trei ani, ca fracţiune din suprafaţa aflată în proprietatea Aeroclubului Deva. În intervalul de trei ani, CJ avea obligaţia să demareze investiţia în aerogară.  Ca proiectul să nu se împotmolească definitiv, singura soluţie identificată de CJ pentru a consolida suprafaţa de 100 de hectare strict necesară a fost o propunere de asociere cu Aeroclubul din Deva.


Va fi proces


Potrivit lui Mircea Moloţ, preşedintele CJ Hunedoara,  Aeroclubul României a respins parteneriatul.  Mai mult chiar,  în urmă cu câteva ore, CJ a primit din partea instituţiei aviatice o somaţie de retrocedare a celor 30 de hectare de teren la expirarea duratei celor trei ani. „Terenul este întăbulat pe Consiliul judeţean şi pentru că nu intenţionăm să-l retrocedăm probabil se va ajunge la un proces. Vrem să construim acel aeroport acolo”, a spus oficialul.


Nici un leu investit în trei ani


De cealaltă parte, Adel Ştef, comandatul detaşamenului de zbor cu motor din cadrul Aeroclubului România spune că CJ Hunedoara va pierde terenul pentru că nu a investit nici un leu în el timp de trei ani. „Nici măcar un gărduleţ din ţăruşi nu au făcut pe teren. Conform legii, Aeroclubul România este îndrituit în aceste condiţii să ceară retrocedarea terenului nefolosit”, a spus Adel Ştef. Cu toate acestea, oficialul Aeroclubului României este de părere că nu trebuie renunţat la ideea parteneriatului cu CJ Hunedoara pentru construirea unui aeroport la Deva.  „România are nevoie de încă 140 de terenuri de zbor, de toate tipurile, pentru a atinge media europeană  de călători cu avionul raportată la numărul de locuitori. Dacă pe acel teren de la Săuleşti există intenţii reale de a face exclusiv aviaţie nu cred că va fi o problemă să se ajungă până la urmă la o înţelegere”, a spus şeful zborurilor cu motor din România.


O sută de mii de euro aruncaţi „în aer”


 De amintit că pentru studiul de fezabilitate menit a demonstra oportunitatea construirii aeroportului de la Deva,  CJ Hunedoara a plătit unui consultant italian suma de 105 mii de euro. Una peste alta, proiectul construirii unei aerogări la Deva pare a intra de acum pe făgaşul imprevizibil şi temporizator al instanţelor de judecată. E, cum ar veni, în aer...

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite