Pentru că vechea împărţire pe trasee, din 2005, expiră pe 9 mai, municipalitatea va modifica transportul local. Dacă până acum erau pe străzile oraşului 500 de microbuze, în noua formulă vor fi numai 170.

„În urma licitaţiei care va avea loc pe 15 mai, gălăţenii vor beneficia, în ceea ce priveşte transportul privat, de 170 de maşini de ultima generaţie. Se doreşte un transport confortabil şi civilizat”
, spune viceprimarul Nicuşor Ciumacenco. 

Gata cu şoferii în maieu!

Faza tare este că prin noul regulament li se va impune şoferilor o ţinută decentă, total diferită faţă de ce vedeam până acum. Astfel, nu vom mai vedea şoferi îmbrăcaţi în training sau maieu, tatuaţi şi, desigur, care ascultă manele la maxim. Conducătorii auto trebuie să poarte cămaşă şi cravată.

Actualul parc al societăţii de transport public local nu permite deocamdată să se asigure necesarul de maşini cerut din luna mai de Consiliul Local. Ceea ce înseamnă că trebuie cumpărate noi autobuze.

„S-a aprobat ca pe trasee să intre 170 de microbuze şi 80 de autobuze. Noi avem deocamdată doar 64 de autobuze, dar am depus la Primărie documentaţia pentru achiziţia altor 16 autobuze”
, ne-a declarat directorul SC Transurb, Genica Totolici.

În altă ordine de idei, conducerea societăţii de transport local este nemulţumită că transportatorii privaţi vor dubla autobuzele pe străzile principale din Galaţi, aşa cum se întâmpla şi până acum.

„Din punctul nostru de vedere, Transurb trebuia să asigure singură transportul public de persoane pe traseele principale din oraş şi mă refer aici la traseele 102, 11 şi altele. Nu am văzut ca microbuzele să intre pe trasee precum Port Bazinul Nou sau Coşbuc, unde nu sunt atât de mulţi călători, dar cursele trebuie efectuate”, susţine Totolici.

Şoferii nu sunt însă foarte încântaţi de noile reglementări. „Da, ce, domnule? De ce să-mi impună mie ce muzică să ascult? Să fiu îmbrăcat decent, înţeleg. Dar asta cu muzica mă enervează”, este de părere Gheorghe Mihai, care uită, momentan, că nu doar el ascultă  muzica, ci şi restul călătorilor.

„Nu-mi place asta cu ţinuta. Mă îmbrac cu ce vreau eu şi cu ce am. Poate nu-mi place la cravată. De ce să mă oblige?
”, spune şoferul Marius Radu.

Împărţirea pe trasee

La cererea gălăţenilor care doresc să se deplaseze până în zona Universităţii Danubius, s-a decis devierea unui fragment din traseul nr.17 ( Dimitrie Cantemir –Metro) denumit traseul nr.23 ( Danubius-Comat).

12 autobuze ale Transurb vor circula pe traseul 102 : Micro 19 – Str. Oţelarilor – Brăilei – Domnească – Parc CFR (şi retur  pe Str. Gării – N. Bălcescu). Nu mai puţin de 25 de microbuze vor circula pe traseul 60: Str. Oţelarilor – Brăilei – Dunărea – Oţelarilor – Stadionului – Brăilei – Reg. 11 Siret – Brăilei – Domnească – Parc CFR (şi retur pe Str. Gării – Bălcescu).

Vechimea şi confortul, criterii de selecţie a microbuzelor

La licitaţia din luna mai, punctajul final va fi stabilit în funcţie de o serie de criterii clare: redevenţa pe autovehicul activ, vechimea parcului de vehicule, gradul de confort şi vechimea pe traseu a operatorului.

Vor conta în egală măsură şi alte „fineţuri”, cum ar fi experienţa firmei în transportul local de persoane şi gradul de poluare al autovehiculelor folosite. 

La licitaţie s-au înscris deja opt operatori privaţi, cei mai mulţi din Galaţi, dar şi unii din afara oraşului şi chiar a judeţului. „Va fi licitaţie şi nu putem îngrădi pe nimeni să participe. Nu este exclus ca la licitaţie să participe şi firme din afara Galaţiului. Interesul nostru este să dăm de treabă firmelor din oraş, dar nu este obligatoriu să se întâmple aşa”, spune viceprimarul.