Galaţi: De luni, 1800 de ceferişti gălăţeani pleacă în şomaj

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Galaţi: De luni, 1800 de ceferişti gălăţeani pleacă în şomaj
Galaţi: De luni, 1800 de ceferişti gălăţeani pleacă în şomaj

Cei 1.800 de angajaţi ai sucursalei CFR Marfă din Galaţi vor pleca prin rotaţie în şomaj tehnic pentru o perioadă de 21 de zile, timp în care vor fi plătiţi cu doar 75% din salariu.

Pierderile înregistrate de CFR Marfă au determinat compania să ia măsuri drastice pentru reducerea fondului de salarii cu 40% şi menţinerea societăţii pe linia de plutire. Cea mai dramatică dintre acestea vizează trimiterea în şomaj tehnic, prin rotaţie, a întregului personal din cadrul societăţii feroviare.

La Galaţi, acţiunea va fi demarată începând de luni, iar toţi cei 1.800 de ceferişti trebuie să stea acasă câte 21 de zile. În această perioadă, vor primi doar 75% din salariu , însă există avantajul că veniturile nu vor fi impozitate şi nu se vor plăti asigurările de sănătate.

„Se va ţine cont şi de activitatea societăţii, dar şi de nevoile oamenilor. Nu poţi să laşi un angajat fără venituri într-o lună, aşa că vom compensa aceste plecări cu un număr corespunzător de zile de muncă”, ne-a declarat liderul sindicatului Mişcare Comercial Galaţi, Viorel Istrate.

Decizia adoptată de administraţia CFR Marfă nu este o noutate pentru ceferiştii gălăţeni. În luna iulie a avut loc o acţiune similară, numai că atunci angajaţii la calea ferată au stat acasă 26 de zile. Măsura care va fi pusă în practică de luni, 12 octombrie, vine pe fondul scăderii cu aproape 40% a volumului de activitate.

(In)egalitate de tratament

Plecarea salariaţilor de la CFR Marfă Galaţi în şomaj tehnic nu va afecta contractele aflate în derulare, dar perspectiva pe termen scurt nu este prea bună. Ceferiştii au acceptat varianta şomajului tehnic pentru că altfel cea mai mare parte dintre ei s-ar fi trezit pe listele de concediere.

Pe de altă parte, singura soluţie pentru ca oamenii să nu fie trimişi constant în şomaj tehnic este rentabilizarea companiei. Există mai multe proiecte propuse în acest scop, dar nu au fost identificate şi resursele financiare necesare pentru realizarea lor.

Unul dintre ele vizează eliminarea accizei la achiziţia de combustibil, care nu se aplică la alţi operatori de transport, cum sunt companiile aeriene şi cele maritime.

„Nu dorim decât să fim pe aceeaşi poziţie cu ceilalţi operatori de transport. Dar nu poţi face asta când CFR plăteşte o taxă de 0,8 euro pe tona de marfă  transportată iar operatorilor rutieri li se percepe doar 0,2 euro pe tonă”, conchide preşedintele Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite