FOTO: Noua taxă de înmatriculare a căzut ca un trăsnet peste vânzătorii de maşini din talcioc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Borbely impune plata taxei şi pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007. Proprietarii autoturismelor vechi spun că nu este corect şi că astfel sunt obligaţi să circule cu ele până „le cad roţile", decât să le vândă pe mai nimic.

Deloc surprinzător, subiectul cel mai discutat ieri în Târgul de maşini din Talciocul gălăţean era ultima găselniţă a ministrului Mediului, Laszlo Borbely, aceea de a impune plata taxei de mediu şi pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007. Adică generalizarea acestei taxe astfel încât Uniunea Europeană să nu mai poată reproşa Executivului român discriminarea cetăţenilor pe care-i păstoreşte.


Pentru a încerca să mai îndulcească o pastilă atât de amară, ministrul Borbely a anunţat că proiectul Legii „privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule", aprobat de Guvern în ultima sa şedinţă, prevede şi o reducere a acestui bir cu 25 %.

CLICK PE COLAJ PENTRU GALERIE FOTO

Noua taxă a băgat spaima în vânzători

image

Vestea este bună doar pentru cei care intenţionează să înmatriculeze maşini noi sau folosite, dar încă neîmatriculate.

Jumătate din preţ este al statului

Pentru ceilalaţi proprietari de autoturisme şi microbuze înmatriculate înainte de 2007, vestea, abia aflată din buletinele de ştiri, a căzut ca un trăznet.
Unii dintre cei care au realizat că mai au la dispoziţie doar trei luni în care îşi pot vinde maşinile fără plata taxei de poluare s-au grăbit să ajungă cu ele în târg încă de ieri. Nu de alta, dar rareori o maşină veche se vinde în mai puţin de două-trei luni.

„Este o prostie să te pună să plăteşti taxa şi la o maşină înmatriculată în 2005. E înscrisă în circulaţie, de ce să-i mai iei banii ? Poate o vinde omul că a rămas şomer, i-a murit cineva sau are o datorie la bancă. Ce face statul, îi ia jumătate din cât face maşina ? La o Dacia Supernova iei pe ea 1000 de euro şi dai taxa de mediu jumătate. Aşa îl sileşte pe proprietar s-o ţină. Nu-i normal ! E bătaie de joc !" - ne spune cu năduf Vasile Radu, un gălăţean care încerca să-şi vândă maşina, o Dacia Solenţa

Ilie Costel, angajat al ArcelorMittal, aflat în târg în căutarea unei maşini „ieftine şi bune", s-a declarat şi el scandalizat:„Domnule, nu se mai poate ! Ce vor aştia să mergem toţi cu bicicletele, la fel ca şi chinezii ?
I-a răspuns Paraschiva Lazăr, proprietara unui autoturism Opel Astra scos la vănzare cu un preţ având inclusă taxa de mediu:"Eu am înmatriculat-o anul trecut şi am fost obligată să plătesc 35 de milioane de lei (vechi n.n.). Sper să nu mai ceară nimic, că am platit cu vârf şi îndesat. Ăştia nu mai ştiu de unde să mai stoarcă bani !"

Potrivit declaraţiei ministrului Mediului generalizarea taxei ar avea la bază principiul european „poluatorul plăteşte". Că nu este aşa o demonstrează posibilitatea proprietarilor de maşini vechi şi poluante, de a le păstra şi a circula în continuare cu ele, fără plata taxei.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite