Constanţa: Maraton de aşteptare la ghişeele de asigurări

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Constanţa: Maraton de aşteptare  la ghişeele de asigurări
Constanţa: Maraton de aşteptare la ghişeele de asigurări

Înţelegerile amiabile dintre şoferi au făcut ca sediile asiguratorilor din Constanţa să fie luate cu asalt de cei care evită intervenţia Poliţiei. De la intrarea în vigoare a legii prin care şoferilor li se permite constatarea amiabilă în cazul accidentelor uşoare, înghesuiala şi orele de aşteptare de la Poliţie s-au mutat în sediile companiilor de asigurări. 

Asiguratorii constănţeni au fost luaţi pe nepregătite de noua lege a înţelegerii amiabile dintre şoferii implicaţi în accidente uşoare în trafic. Prezenţa la sediile asiguratorilor îi scuteşte pe şoferi de amenzile şi punctele de penalizare pe care aceştia le pot primi în urma unei tamponări.

„Acum vin câte doi, şi păgubitul şi asiguratul, şi trebuie făcute poze la ambele maşini. Autorizaţia pe care o dădea Poliţia înainte, acum o dăm noi. Se dublează timpul pentru daune pentru că formularul trebuie completat corect, desenul trebuie făcut bine şi dacă înainte dura aproximativ 30 de minute, acum se poate aştepta şi o oră, chiar dacă suntem trei inspectori la daune“, a declarat Florin Munteanu, inspector de daune al firmei de asigurări Euroins.

Ore multe şi nervi de oţel

Date fiind condiţiile de care dispun sucursalele caselor de asigurări, orele de aşteptare, de cele mai multe ori, pun la grea încercare răbdarea celor care vin să-şi rezolve accidentele pe cale amiabilă. „Am stat cinci ore până când ne-a venit şi nouă rândul la ghişeu. Nu înţeleg cum este posibil să existe un singur angajat care să se ocupe de toate problemele în condiţiile în care sunt zeci de persoane care vin să rezolve constatările“, spune Druche Laurenţiu, un constănţean care aştepta în faţa sediului Astra.

„Nu ştiu dacă era mai bine la Poliţie, dar în mod sigur aici treaba se desfăşoară lent pentru că, uitaţi-vă şi voi, cât se stă la fiecare caz în parte“, declară Constantin Donţu, o altă persoană care a avut de aşteptat două ore până la rezolvarea constatării. „Până acum lumea se ducea la Poliţie, în faţa unui organ, unde probabil nu ripostau. În schimb, aici, la asigurări este altfel. Toată lumea e revoltată, deşi vine cu constat amiabil. Nu cred că toată lumea înţelege ce înseamnă constat amiabil. În momentul când vin aici şi nu există un organ care să le zică dacă au greşit sau nu, începe circul şi se întârzie mult mai mult“, a mărturisit Silvia Bulacu, directorul sucursalei Astra Asigurări.

La Poliţia Rutieră bate vântul


La Biroul Accidente Uşoare din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Constanţa tronează liniştea. „Este mult mai bine cu constatarea amiabilă pentru că pe noi, Poliţia Rutieră, ne ajută foarte mult. Numărul celor care vin la Poliţie a scăzut cu 80 la sută şi chiar am redus şi personalul de la tamponări. Cei care mai vin în cazul tamponărilor sunt şoferii care nu ajung la un acord, cei care sunt din alte judeţe şi nu ştiu cum se procedează, sau cei care doresc ca partea vinovată să fie sancţionată sau să i se ia permisul“, a declarat Ciprian Sobaru, inspector principal SPR Constanţa.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite