Constanta: Leasing contra maşină mai ieftină. Şoferii renunţă la autoturismele greu de întreţinut

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Constanta: Leasing contra maşină mai ieftină. Şoferii renunţă la autoturismele greu de întreţinut
Constanta: Leasing contra maşină mai ieftină. Şoferii renunţă la autoturismele greu de întreţinut

În urmă cu doar câteva luni, mii de români luau calea Occidentului pentru a-şi aduce de acolo o maşină străină. Acum, autoturismele sunt mai ieftine la Bucureşti sau Constanţa. Nici acestea însă nu se mai vând

La această oră, singura afacere rentabilă rămâne schimbul de maşini, proprietarii oferind un autoturism mare şi scump pentru unul mai mic, plus o diferenţă. Se poate ocupa de schimb chiar firma de unde aţi cumpărat maşina.

Înmatriculările au scăzut cu 30%

O dovadă în plus că nu se mai aduc maşini de peste hotare este programul lejer de care se bucură şi Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Autovehiculelor Constanţa.
„Înmatriculările au scăzut cu cel puţin 30%. Cel mai mult au de suferit dealerii mărcilor consacrate, dar şi cei care înmatriculează maşini aduse din Germania. Singurii care mai au activitate acum sunt cei care vând maşini autohtone. În plus, mai sunt şi cei care au adus maşini din Germania înainte de 15 decembrie sau cei care aduc maşini cu motoare de până în 1.500 de centimetri cubi şi asta pentru că şi unii, şi alţii beneficiază de o taxă de înmatriculare mai mică“, a precizat comisarul şef Romeo Tecău, şeful serviciului.

Şoferii renunţă la autoturismele greu de întreţinut

În urmă cu doar câteva luni, mii de români luau calea Occidentului pentru a-şi aduce de acolo o maşină străină. Acum, autoturismele sunt mai ieftine la Bucureşti sau Constanţa. Nici acestea însă nu se mai vând„Nu se mai merită să mai aduci nimic de afară. Eu am un Ford Mondeo pe care l-am cumpărat din Germania în luna ianuarie şi deşi am lăsat la preţ atât, încât abia îmi mai scot cheltuielile cu drumul, tot nu vrea nimeni să îl cumpere“, spune trist Cristi Macovei, un tânăr care în anii trecuţi a scos bani frumoşi din comerţul cu maşini aduse din Vest.
Un VW Golf 4 costa afară între 5.000 şi 10.000 de euro, preţurile variind în funcţie de anul fabricaţiei, numărul de kilometri parcurşi şi dotările din fabrică. Românul mai scotea din buzunar 400-500 de euro pentru transport, cazare şi mâncare şi încă pe atâta pentru motorină, asigurările pentru autoturism şi actele necesare înmatriculării.

Criza economică îşi spune cuvântul

Între timp însă, taxa de primă înmatriculare s-a mărit considerabil: de trei ori de la începutul anului. În plus, ţara noastră a resimţit din plin efectele crizei economice.
Românii se orientează spre maşinile aflate deja în interiorul graniţelor care sunt deja înmatriculate.
Astfel că la această oră puteţi găsi în România aceeaşi maşină cu bani mai puţini. Preţurile au scăzut foarte mult în România, deşi s-au păstrat ridicate în vestul Europei.
Astfel, un Audi A6 Quatro, din 2003, având la bord mai puţin de 140.000 de kilometri poate fi găsit pe site-urile româneşti cu sume începând de la 10.600 de euro, în timp ce în Germania costă între 11.000 şi 16.000 de euro, bani la care mai adăugaţi şi cheltuielile de transport, cazare şi înmatriculare.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite