Nava Flaminia părăseşte portul Constanţa. Vasul cu deşeuri se va întoarce la Mangalia după o decontaminare în Grecia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vasul Flaminia care a fost distrusă în urma unui incendiu petrecut în Atlantic nu mai rămâne în Portul Constanţa. Decizia nu a fost impusă de autorităţile române, ci este ideea armatorului şi a asiguratorului navei. Prefectul de Constanţa, Eugen Bola, a lămurit luni motivele care au stat la baza acestei soluţii favorabile mediului înconjurător din România.

"Vineri am fost anunţaţi de conducerea DMHI că armatorul şi-a exprimat dorinţa de a pleca cu nava de aici în altă parte din 2 motive. Cel mai important este acela că propunerea autorităţii naţionale de mediu de a veni o navă din Germania să intre lângă Flaminia să putem să transbordăm aceste deşeuri costă prea mult în opinia armatorului şi a asiguratorului - cel care acoperă toate cheltuielile. Se pare că le este mult mai convenabil din punct de vedere financiar să plece cu nava. 

Odată acum vreo două luni se vorbea de portul Varna, acum de portul Salonic (Grecia)" a declarat Eugen Bola.

Prefectul a ţinut să explice că legislaţia Greciei permite distrugerea deşeurilor, în timp ce legislaţia noastră nu permite distrugerea deşeurilor, ci doar valorificarea lor.

Chiar şi aşa, România nu a scăpat de tot de Flaminia. După ce nava va fi descărcată, după ce va fi decontaminată, va veni la Mangalia să fie reparată.

"Problema este că Autoritatea Noastră de Mediu a considerat ideea care a fost indusă de Autoritatea Germană de Mediu că în urma incendiului nu mai există alte deşeuri şi că nu avem de a face decât cu cele două tipuri înscrise în notificare - deşeu metalic şi şlam. Autorităţile germane nu ne-au notificat decât aceste două tipuri de deşeuri. Nu s-a răzgândit nimeni. Au apărut aceste deşeuri noi, netrecute în notificare. Noi nu le distrugem - pleacă să le distrugă" a mai spus prefectul Bola. 

Portcontainerul Flaminia sub pavilion german este construit în 2001 de şantierul Daewoo. Armatorul navei este Mediterranean Shipping Company din Elveţia pentru operatorul Niederelbe Schiffahrtsges din Germania. 

În iulie 2012, vasul transporta aproape 2.900 containere de la Charleston – Statele Unite ale Americii, către Anvers - Belgia. Dintre acestea, în jur de 150 containere conţineau substanţe chimice clasificate ca deşeuri periculoase. O explozie de la bordul navei a declanşat un incendiu în care au fost afectate 120 containere dintre cele cu risc. Trei membri ai echipajului au murit în deflagraţie.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite