Paul Kudor are cea mai puternică maşină din Ardeal

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pasionat de tuning, tânărul şi-a dedicat patru ani din viaţă pentru a-şi îmbunătăţi maşina cu care a participat deja de trei ori la Campionatul European de Drag Racing.

Paul Kudor şi-a descoperit pasiunea pentru maşini odată cu obţinerea primului permis de conducere la vârsta de 16 ani, respectiv categoria A1. Până la vârsta de 18 ani s-a mulţumit doar să investească în prima maşina, un Volkswagen Polo. Spune că i-a adus modificări în valoare de 400 de milioane de lei vechi, însă din cauza faptului că „proiectul a eşuat“, şi-a vândut maşina la fier vechi. Cu Drag Racingul a făcut cunoştinţă în momentul în care a participat la primele liniuţe „legale“, după cum a ţinut să menţioneze.

Îndrăgostit de BMW

După Polo, Paul şi-a cumpărat un BMW E30 clasic din 1989. „Era lovită toată. Am cumpărat-o cu 1.000 de euro, iar acum, de la 32.000 de euro, am pierdut şirul. Întotdeauna am aspirat spre mai mult“, spune tânărul. Pasiunea pentru „ursuleţ“, numele cu care îşi alintă maşina, nu s-a stins nici până astăzi. De patru ani, aproape zilnic, clujeanul lucrează continuu la maşina cu care are deja la activ mai multe participări la concursuri de profil din Europa.
 Maşina a fost tranformată complet, însă Paul spune că nu se opreşte aici. „În patru ani am adus-o de la 200 de Cai Putere (CP) la 500. Eu zic că e bine, ţinând cont că nu e deloc uşor să lucrezi de unul singur la modificarea întregii maşini. La primul concurs am participat în urmă cu doi ani când nici măcar nu cred că m-am calificat“, povesteşte tânărul.

Locul 13 în Europa

În prezent, cel mai bun timp scos de „ursuleţ“ este parcurgerea distanţei de la 0 la 402 metri în 12,5 secunde, iar în urmă cu o săptămână, clujeanul se afla pe poziţia a 13-a în clasamentul european. „Suntem în urmă cu 10 ani faţă de unguri. Ei vin la concursuri cu maşini de peste 1.000 CP. Moldovenii, vin şi ei cu maşini de 900 de CP. La noi încă nu avem unde să dezvoltăm acest sport“, povesteşte şoferul.
Paul arată că în concursuri se duelează cu bolizii de două ori mai puternici deoarece toate maşinile Turbo al căror motor a fost schimbat intră în categoria profesioniştilor.

„La nivel naţional sau mai bine zis pe Ardeal, pot spune că e cea mai tare maşină. Eu particip la concursurile europene nu pentru clasare ci pentru a-mi testa maşina. Asta e, am o pasiune costisitoare. La concursuri cei din străinătate vin cu sponsori, eu cu bani din propriul buzunar. Muncesc câteva luni, strâng bani, după care îi investesc în maşină“, explică Paul Kudor.

Întrebări şi răspunsuri:
R.: Ce le recomanzi celor care vor să-şi „tuneze“ maşina?
P. K.: Înainte de a se apuca, să se asigure că dispun de un buget consistent. Depinde de ce ţinteşti, respective ce vrei să faci cu maşina.

R.: Cum te simţi în momentul în care la concursuri, apeşi pedala?
P.K.: E o senzaţie de cădere liberă. Simţi că tot ce ai în tine se întoarce pe dos. Nu poate fi explicată în cuvinte o astfel de trăire.

Ce-i place
„Tot ceea ce ţine de motor, adrenalina. De asemenea îmi plac drumeţiile, vizitarea de alte locuri unde să merg cu maşina şi cu cortul“, spune Paul.

Ce nu-i place
„Nu-mi plac figurile şi impresiile oamenilor falşi. Am avut suficiente experienţe neplăcute cu astfel de oameni. Nu-mi plac cei care se laudă cu ce nu au făcut ei“, a declarat tânărul.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite