Iniţiativa ingenioasă a unor tineri din Cluj: traducerea meniurilor de restaurant pe „limba“ nevăzătorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tinerii de la Clubul de iniţiativă comunitară IMPACT al Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu“ din Cluj şi Asociaţia „BLANĂ!“ lansează joi, 15 martie, de la ora 18.00, la restaurantul Marty Boulevard un proiect inedit: „Feel your menu“.

„Feel your menu“ este o iniţiativă dintr-un proiect mai amplu „’Feel your city“ care urmăreşte să transforme Clujul într-un oraş mai prietenos pentru persoanele cu deficienţe de vedere.

„Accesibilizarea pentru toate categoriile de persoane este o prioritate pentru toate oraşele europene. Designul universal conferă o serie de avantaje, de la costuri reduse - odată implementat nu mai trebuie revenit cu îmbunătăţiri asupra serviciului respectiv - până la faptul că o categorie mult mai mare de oameni vor căuta respectivul produs.  Restaurantele sunt locuri de socializare, care contribuie la dezvoltarea turismului unui oraş şi la un spaţiu urban vibrant.  Având în vedere că în Cluj există peste 2.000 de persoane cu deficienţe de vedere, tinând cont de faptul că în România există doar 3 oraşe unde există Licee Speciale Pentru Nevăzători, introducerea de meniuri în Braille în restaurante este un must.Prin acesta restaurantele contribuie la accesibilizare, în acord cu pretenţiile unui oraş deschis cum este Cluj-Napoca“, susţine Anda Culişir, coordonatoarea proiectului „Feel your city“, potrivit unui comunicat.

La lansarea de joi, 15 martie, se vor rosti discursuri de către persoane nevăzătoare, elevi, profesori şi oameni implicaţi activ în dezvoltarea oraşului. Vor fi proiectate animaţii si filmuleţe, lansate în premieră, create pentru înţelegerea problemelor văzător-nevăzător.

Realizarea proiectului „Feel your menu“ s-a putut datorită banilor strânşi în cadrul festivalului caritabil GHIBSTOCK, dar şi cu sprijinul restaurantelor partenere iniţiativei tinerilor. 

Anul acesta, festivalul se află la a opta ediţie şi va aduna fonduri pentru continuarea acţiunilor dedicate persoanele nevăzătoare sau cu vedere slabă. Ideea de a da o mână de ajutor nevăzătorilor a fost pusă în aplicare şi anul trecut, când o parte din banii colectaţi la Ghibstock 2017 au fost utilizaţi pentru crearea unor plăcuţe panoramice tactile pe dealul Cetăţuie şi pentru o expoziţie temporară în faţa podului Elisabeta.

Primul meniu se va lansat joi, 15 martie. „Este o onoare şi o bucurie pentru noi să găzduim un astfel de eveniment. Am răspuns imediat solicitării venite din partea elevilor de a traduce meniul Marty «The book of flavores». Suntem încântaţi de ideea că experienţa culinară Marty poate fi tradusă şi înţeleasă şi de persoanele cu vedere slabă sau nevăzători“, a afirmat Paul Fărcaş, PR Manager Marty Restaurants.

Iniţiativa liceenilor continuă pe 16 martie la Casa Vikingilor si Casa Piraţilor din Mănăştur, cel mai mare cartier al Clujului.

Mai puteţi citi:

Elevii care dau lecţii adulţilor. Ghibstock, distracţia caritabilă din curtea şcolii care schimbă destine

FOTO Lecţii de viaţă de la copii. Ghibstock, „şcoala“ de voluntariat unde elevii devin adulţi

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite