Director la Protecţia Consumatorilor: „Managerul de la Kaufland Odorheiu Secuiesc a spus că româna nu e o condiţie pentru angajare, că ar fi discriminare“

Director la Protecţia Consumatorilor: „Managerul de la Kaufland Odorheiu Secuiesc a spus că româna nu e o condiţie pentru angajare, că ar fi discriminare“

Sorin Susanu, directorul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Braşov. FOTO: S. Dan

Directorul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Braşov, Sorin Susanu, a precizat că inspectorii care au aplicat amenda la Kaufland Odorheiu Secuiesc sunt etnici maghiari. Aceştia l-au intrebat pe managerul supermarketului cum angajează vânzătoare care nu vorbesc limba română, iar acesta ar fi răspuns: „Nu le cerem limba română, ar fi discriminare”.

Ştiri pe aceeaşi temă

Protecţia Consumatorului Harghita a aplicat vineri o amendă de 10.000 de lei supermarketului Kaufland Odorheiul Secuiesc, deoarece vânzătoarea de la grill nu cunoştea limba română. Controlul s-a întâmplat după ce în mass media româneşti a apărut o filmare în care o angajată de la Kaufland Odorheiu Secuiesc a refuzat să servească un client căre nu ştia maghiară. 
    

Inspectorii care au dat amenda sunt etnici maghiari

 
Directorul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Braşov, Sorin Susanu, cel care a iniţiat controlul, a dezvăluit detalii interesante despre incident: 
 
„Comisarii care au fost în control sunt de la Protecţia Consumatorului Harghita, pentru că ei au competenţă în Odorheiu Secuiesc şi sunt etnici maghiari. Am vorbit cu unul dintre ei care a zis că nu i se pare normal ce se întâmplă, cu toate că e etnic maghiar. Într-adevăr vânzătoarea nu ştia limba română. Nu este aceeaşi vânzătoare cu cea care apare în filmarea de pe YouTube. Această angajată chiar nu ştia limba română. Dacă cea din filmare poate că simula, nu am de unde să ştiu, aceasta chiar nu ştia. Asta mi-au spus inspectorii. Şi când a venit directorul magazinului se putea vedea că ea  chiar nu ştie limba română”. Atunci, inspectorii l-au întrebat pemanager : „Cum puteţi angaja pe cineva pe vânzări care nu ştie limba română?”. „El a răspuns atunci că nu poate cere cunoaşterea limbii române ca o condiţie pentru angajare, deoarece ar fi discriminare”.  
 
„Adevărul” a cerut un punct de vedere de la Kaufland, însă până la această oră nu am primit nimic.
 
 

„Am fost reclamat că fac prea multe controale în Ţinutul Secuiesc”

   
Susanu a susţinut că în ultimii 3 ani au fost zeci de sesizări de acest fel: „Nu este o excepţie. În ultimii 3 ani am avut zeci de chesituni similare, de la etichete de produse alimentare exclusiv în maghiară, la faptul că nu erau serviţi turişti la diferite unităţi turistice dacă nu ştiau maghiară, la chestiunea referitoare la maşina Poliţiei locale Harghita (care era inscripţionată doar în maghiară-nr)”.
 
Întrebat dacă incidentele de genul acesta sunt o noutate a ultimilor ani sau existau de mai multă vreme, iar acum ajung în atenţia publică, acesta a răspuns: „Cred că e o situaţie existentă care a putut să fie extrem de clar arătată publicului în aceşti ultimi ani. Nu e chestiune nouă, se întâmplă în diferite medii şi contexte, inclusiv în relaţiile cu instituţiile. Eu am fost reclamat la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării pe motiv că fac prea multe controale în Ţinutul Secuiesc. Am câştigat pentru mi-a dat presa filmările şi s-au putut vedea abaterile. Se fac presiuni asupra noastră şi suntem ameninţaţcu campanii de denigrare. Noi nu suntem absurzi şi ştim că oamenii de rând se înţeleg, problema este la politicieni care au tot felul de interese”.
 
UPDATE În cursul zilei de vineri, 1 septembrie, reprezentanţii Kaufland au trimis un comunicat de presă legat de amendă, în care se arată următoarele:
 
„În cursul zilei de 1 septembrie 2017, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor Miercurea Ciuc au realizat un control la unitatea Grill din cadrul magazinului Kaufland din Odorheiu Secuiesc, verificând termenele şi condiţiile de depozitare ale produselor şi au adresat angajatelor unităţii întrebări legate de meniuri, procedura de servire, specificul preparatelor.

La finalul acestei vizite de lucru, din data de 01.09.2017, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor Miercurea Ciuc au acordat o sancţiune în suma de 10.000 lei, conform procesului verbal nr. 0844623 din 01.09.2017. Procesul verbal specifică foarte clar faptul că amenda a fost dată în baza materialului video din data de 31.08.2017 care circulă pe internet şi nu are la bază un alt incident similar petrecut în ziua vizitei A.N.P.C. la unitatea Grill Kaufland.

Referitor la informaţia apărută pe diverse canale media cu privire la o amendă acordată Kaufland Romania în anul 2015 pentru „reclame şi pliante realizate exclusiv în limba maghiară”, menţionăm că această amendă nu există.“
 
Citeşte şi
 
 
 
 
 

 

citeste totul despre: