Clujana începe exporturile în Franţa şi în Irlanda

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe, doreşte ca fabrica să devină un brand internaţional
Preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe, doreşte ca fabrica să devină un brand internaţional

Fabrica de încălţăminte Clujana deschide, în premieră după 1989, seria exporturilor în Europa, ţările destinatare a produselor contractate fiind în acest moment Franţa şi Irlanda.

În zilele următoare din decembrie, Clujana va expedia în Franţa o colecţie formată din 8.892 de perechi de încălţăminte în valoare de peste 179.000 de euro şi pregăteşte o serie de alte modele pentru Irlanda.

În luna septembrie a acestui an, conducerea fabricii 'Clujana' a semnat un contract cu firma franceză Soditex, care vizează intrarea pe piaţa de profil din Uniunea Europeană, cele două companii stabilind să producă o colecţie alcătuită din aproximativ 200 de modele de încălţăminte. Tot în septembrie, 'Clujana' a editat o mapă-catalog cu noile sale produse.

În aceste zile, Clujana expune încălţăminte de sezon la Târgul Cadourilor organizat la Expo Transilvania şi la Târgul de Crăciun care se desfăşoară în complexul Iulius Mall.

Totodată, producătorul de încălţăminte va deschide, în 15 decembrie, un magazin propriu în cel mai elegant complex comercial al oraşului, Polus Center.

Deasemenea, în 15 decembrie Clujana va livra Academiei de Poliţie ''Alexandru Ioan Cuza'' din Bucureşti cantitatea de 2.100 de perechi de încălţăminte, valoarea contractului de livrare semnat fiind de 249.900 de lei.

În prezent, 93% din acţiunile fabricii sunt deţinute de Consiliului Judeţean Cluj.

În 2011, "Clujana" va împlini 100 de ani de la înfiinţare

În 1989, "Clujana" avea 10.000 de angajaţi. După 1989, societatea a avut dificultăţi majore în livrare şi a traversat o perioadă de declin. Producţia a fost reluată în 2005, după 16 ani de stagnare, cu o singură linie de fabricaţie. La ora actuală, fabrica are cinci linii de cusătorie şi una de asamblat talpă. În 2007, a fost obţinut avizul acţionarilor pentru deschiderea unor reprezentanţe la Bucureşti şi la Timişoara. În Cluj-Napoca fabrica are două magazine proprii.

În primele şapte luni ale anului, fabrica a obţinut venituri de 3,9 milioane de lei, în creştere cu peste 1,5 milioane de lei faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

"Clujana" are în prezent 352 de angajaţi, urmând ca numărul acestora să crească odată cu dezvoltarea activităţii şi intrarea pe piaţa UE. Cel mai mare avantaj al fabricii, alături de proiectele în derulare, sunt ,,oamenii de o deosebită calitate, meşteri în adevăratul înţeles al cuvântului', susţine directorul fabricii, Dan Ungureanu.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite