Cluj: Viaţa lor e un tren, ziua - în vagoane, noaptea - la cuşetă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cluj: Viaţa lor e un tren, ziua - în vagoane, noaptea - la cuşetă
Cluj: Viaţa lor e un tren, ziua - în vagoane, noaptea - la cuşetă

În lipsa unui dormitor pentru personal, de circa doi ani, şefii de tren, conductorii şi controlorii care tranzitează Clujul sunt cazaţi la cuşetă. Reprezentanţii Regionalei Cluj a CFR Călători spun că dormitorul ar trebui să fie gata în această lună, însă data nu este finală.

Lucrările fără sfârşit la Dormitorul Personalului CFR, situat peste drum de Gara de Călători Cluj-Napoca, îi ţine pe şefii de tren şi pe conductorii care tranzitează oraşul într-un vagon de dormit de circa doi ani. „Vagonul-hotel“ are circa 15 compartimente cu toate condiţiile unei cuşete la clasa I. 
 

„Decât departe de gară, în ceva hotel, în care să nu avem nici măcar condiţiile de aici, pe care ni le-am făcut noi, mai bine aici“, ne-a spus, sub protecţia anonimatului, un şef de tren care tocmai „se caza” în vagonul tras pe o linie moartă.
Condiţiile şi le-au făcut singuri, improvizând. Pentru „camera de zi”, au lipit strategic vagonul dormitor de un vagon dezafectat. Aici, pe lângă zeci de dulapuri metalice, a fost adusă o masă şi mai multe scaune. „Trebuie să facem şi noi ceva când nu lucrăm. De atâta dormit te plictiseşti“, a spus unul dintre controlorii de bilete care povestea cu colegii săi despre cursa din care tocmai a venit. La urcarea în vagon a fost adus un automat de cafea, iar în primul compartiment este „biroul” şefului de tură.

El îi cazează pe cei care vin să doarmă, iar în timpul liber se uită la televizor. „Şi noi aşteptăm să termine clădirea aia odată, dar am înţeles că se mută şi Regionala de Călători acolo. În orice caz, clădirea dormitorului a fost într-o stare jalnică, au început să cadă şi bucăţi din tavan”, ne-a povestit şeful de tură.

O duminică de somn
Duminică, atmosfera a fost mai relaxată ca de obicei la dormitorul mobil din gara din Cluj. Şefii de tren şi conductorii se trezesc după o noapte de muncit abia după prânz şi mai moţăie după prima cafea luată de la automatul din vagon şi ţigara fumată în faţa vagonului.
Din câte ştiu ei, „vagonul-hotel“ realizat în 1940 a fost folosit de Poştă, la fel ca şi cel în care au fost amenajate vestiarele. Ceferiştii spun că trenul din care provine vagonul a fost implicat într-un accident feroviar. Astfel, a ajuns vagonul de dormit să fie destinat pentru „uz intern“, la doi paşi de recent modernizată gară din Cluj-Napoca.

„Vara sunt 70 de grade“

Pentru ca viaţa din vagon să fie cât mai aproape de cea dintr-un dormitor adevărat, la urcarea în vagon a fost amenajată o mini-scară din lemn, pentru ca urcarea să fie mai uşoară decât într-un vagon normal. Lângă „garnitura” de tren folosită ca dormitor, stă şi o bancă de lemn, dar şi un mic coş de gunoi improvizat dintr-o găleată. „Am făcut o hârtie, am semnat-o şi ne-au făcut nişte scări de lemn. Aşa iarna nu cădem în cap“, spune un alt angajat CFR.
Nu toţi sunt însă mulţimiţi de condiţii. „Acuma veniţi ? Când o să ne mute ? Toată vara ce aţi făcut, când au fost 70 de grade acolo. N-am avut voie să pornim aerul condiţionat“, se plânge un angajat care mergea să-şi lase uniforma la dormitor.

Oficial, e doar temporar

Şeful staţiei de călători Cluj-Napoca, Radu Şofron, recunoaşte că această situaţie durează de ceva timp, dar speră să fie rezolvată în scurt timp, o dată cu finalizarea lucrărilor la dormitor. „Sunt condiţii bune acolo. E un vagon de dormit modern, de clasa întâi“, a spus Şofron, adăugând că acesta asigură condiţii mai bune chiar decât un hotel ieftin, care ar fi fost o cheltuială în plus pentru CFR Călători.

CITEŞTE AICI TOATE ŞTIRILE DIN CLUJ

image
image
image
image

   

image
image
image
image

Urmăreşte ştirile din Cluj pe Twitter ori prin RSS, contactează-ne prin Yahoo! Messenger sau e-mail, vizualizează pe YouTube producţiile video realizate de redactori. Fii mereu în legătură cu redacţia prin intermediul Facebook, Hi5 sau MySpace



Cluj-Napoca



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite