Cluj: Capitala Ardealului, de la TIFF la Kolozsburger

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Studenţii clujeni au căutat timp de două luni o strategie de imagine a oraşului. Din cele trei proiecte prezentate ieri seară, câştigătoare a fost aleasă strategia care pune oraşul pe axa festivalelor cinematografice Cannes-Berlin-Cluj

Un Cluj multicultural cu un festival dedicat minorităţilor, un Cluj care iese în faţă prin cel mai important festival de film din ţară, la nivelul mult mai celebrelor festivaluri de film de la Cannes şi Berlin şi un Cluj studenţesc, în stand-by pe timpul verii.

Aşa au văzut cele trei echipe de studenţii care au făcut parte, timp de două luni, din proiectul „Branding Cluj”, iniţiat de filiala locală a AIESEC, cea mai mare asociaţie studenţească din lume. Cele trei echipe au fost ajutate în elaborarea strategiilor de câte o agenţie de publicitate din oraş.

Primăria i-a primit ieri, i-a ascultat şi a promis, prin viceprimarul Radu Moisin, că acesta a fost punctul de pornire pentru viitoare dezbateri pentru strategia de imagine a municipiului.

Vezi ce spun specialiştii consultaţi de „Adevărul de Seară”

Participă la dezbaterea pe această temă


Koloszburger şi „Sex on the Cetăţuie”

Prima echipă, formată din Alexandra Anastasiu, Bogdan Gherasim, Alexandra Stoica şi Kinga Vegh, şi-a căutat inspiraţia în campanii precum „Eu iubesc New York-ul” sau imaginea Parisului de centru comunicaţional, cultural şi comercial. În cele din urmă, cei patru au ales să propună brandul „Cluj-Napoca. Oraş multicultural”.

Ei au propus organizarea de evenimente urbane a căror temă va fi multiculturalitatea etnică, stilistică, muzicală sau culinară. „Pe parcursul câtorva  zile, câte o minoritate va avea ocazia să-şi prezinte lucrurile care o particularizează”, spune Kinga Vegh, studentă la Comunicare.

Cei patru au propus şi un festival al mâncării şi băuturii clujene, cu noi mărci de mâncare precum „Koloszburger”, „Cluiash” sau „Lipie cu piftie” şi mărci de băutură precum „bloody tzuika” (ţuică cu bulion), „hottie tzuika” (ţuică cu piper) sau cocktailul „Sex on the Cetăţuie”.

În jurul TIFF-ului

Strategia câştigătoare, realizată de Ramona Marian şi Oana Florea, plasează însă oraşul de pe Someş drept capitală a cinematografiei necomerciale, prin Festivalul Internaţional de Film Transilvania, devenit deja unul dintre cele mai importante branduri de Cluj.

„Am vrea să punem Clujul pe aceeaşi linie cu Cannes şi Berlin”, a spus Oana Florea, studentă în anul doi la Ştiinţe Politice. Cele două studente au câştigat, pe lângă un premiu simbolic, un schimb de experienţă în afara ţării, asigurat de AIESEC.

Nu există Cluj fără studenţi

Ultima strategie, prezentată de cinci studenţi de la Artă Fotografică, Psihologie, Ştiinţe Economice sau Comunicare şi Relaţii Publice, a atribuit oraşului brandul de  „Clujul studenţesc”. „Clujul fără studenţi e un oraş în stand-by”, a fost unul dintre argumentele prezentate de cea de-a treia echipă.

Printre propunerilor echipei s-au numărat adoptarea unei campanii „Hai la Cluj să fii student” sau acte oficiale personalizate cu logo-ul Clujului studenţesc, adoptate de toate universităţile.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite