Centura Vâlcele-Apahida va scoate 14.000 de maşini din oraş

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările vor fi terminate la 30 septembrie cu excepţia a 800 de metri de carosabil, care întârzie ocolitoarea cu mai bine de două luni. Pentru zona unde a intervenit o alunecare de teren se va face o nouă licitaţie abia în luna august.

Centura ocolitoare a Clujului, Vâlcele-Apahida,va fi finalizată, în sfârşit, în luna noiembrie a acestui an, asigură şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Ion Pantelimon. Terminarea lucrărilor este ţinută în  loc de faptul că pe o porţiune de 800 de metri o alunecare masivă de teren, favorizată de compoziţia solului nisipos, a necesitat relicitarea unor lucrări. „Vom finaliza centura de est până la finele anului. Va fi organizată o relicitare pentru un tronson de 800 metri, unde este vorba de o depăşire de contract potrivit prevederilor actuale", a declarat premierul Emil Boc, într-o vizită de lucru pe şantierul centurii, în urmă cu mai bine de două săptămâni.

Centura, întârziată de o nouă licitaţie

Termenul de finalizare al centurii este 30 septembrie 2011. Excepţie fac cei 800 de metri, care întârzie darea în folosinţă a variantei ocolitoare. „Alunecările de teren din primăvara anului 2010 au afectat o porţiune de 800 de metri din tronsonul I. Organizarea unei noi licitaţii a fost determinată de întocmirea unor noi soluţii de proiectare. Deschiderea oferelor va avea loc la începutul lui august 2011. Durata lucrărilor va fi de trei luni din momentul semnării contractului", au precizat reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). 

image

Potrivit directorului DRDP Cluj, contractul va fi semnat la sfârşitul lui august. „În septembrie, centura Vâlcele -Apahida va fi gata în afara de cei 800 de metri, care vor fi circulabili abia în noiembrie", a declarat Pantelimon. Reprezentanţii CNADNR susţin că, la ora actuală, se lucrează pe ultimul tronson, spre Vâlcele, care este finalizat în proporţie de 80%.

Centură de 658 de milioane de lei

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj a decontat până acum către constructorii centurii suma de peste 460 de milioane de lei. Potrivit directorului DRDP,  indicatorii tehnico-economici pentru centură, aprobaţi prin Hotărârea de Guvern 733 din 2009,  după ce a fost modificat  proiectul, indică o valoare de  658 de milioane de lei pentru centură. În 2006, când au demarat lucrările, costurile au fost evaluate la 371 de milioane de lei. Varianta măsoară 23,65 de kilometri.

Centura, gata după cinci ani de la începerea lucrărilor

Lucrările pe şantierul centurii de est a Clujului au început în 2006. Mai bine de cinci ani, responsabilitatea centurii a fost pasată între Primăria Cluj-Napoca şi Guvernul României. Nici după ce a trecut în administrarea celor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), construcţia nu a cunoscut un ritm mai alert. Unul dintre termenele pentru finalizarea lucrărilor, dat de ministrul Transporturilor de la vremea respectivă,  Ludovic Orban, era toamna anului 2009. Un alt termen avansat de primarul Sorin Apostu în aprilie 2009  a fost finele anului respectiv. Ultimul dintre termene, dat chiar de premierul Emil Boc, era sfârşitul lui 2010.

Centura scoate 14.000 de maşini din oraş

Centura Vâlcele-Apahida ar urma să scoată traficul din oraş, de pe străzile Calea Turzii, Bună Ziua, Fagului, Constantin Brâncuşi, Nicolae Titulescu, Slănic, T. Mihali, Aurel Vlaicu şi Traian Vuia. De asemenea, autovehiculele care vin din direcţiile Bucureşti, Baia-Mare şi Bistriţa nu vor mai fi obligate să tranziteze oraşul. În plus, centura va asigura legătura parcului industrial Tetarom III, care găzduieşte fabrica de telefoane mobile Nokia, cu şoseaua europeană E 60 şi mai departe cu autostrada Transilvania. „Odată deschisă circulaţiei, centura va prelua între 7.000 şi 14.000 de maşini, dintre cele care tranzitează oraşul într-o singură zi", a explicat Laszlo Attila, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca.

Boc despre centura Muncii-Apahida: “O deschidem în 2 iulie”

Un studiu de trafic realizat de compania Search Corporation în 2005, la solicitarea municipalităţii, arăta că circa 53.000 de autovehicule tranzitau oraşul la vremea respectivă: 40.000 de autoturisme, 9.000 de microbuze, autofurgonete şi autocamionete, plus circa 4.000 de autocamioane. Cifrele, actualizate cu o marjă de creştere de 15% pe an, cu cât anticipa studiul că se va majora traficul din oraş, arată că prin Cluj-Napoca trec zilnic peste 100.000 de vehicule. În aceste condiţii, centura ar degreva oraşul de circa 10% din maşinile din trafic.

Centura  Apahida - Bulevardul Muncii, gata la început de iulie

Înainte de centura de est a oraşului, clujenii vor putea circula pe varianta ocolitoare Apahida - Bulevardul Muncii, care are 4,52 de kilometri. Ultimul termen vehiculat de şeful guvernului pentru terminarea acestei centuri este în 2 iulie. Lucrările au început în 2006. Termenul de finalizare era de 24 de luni. Până acum, au fost efectuate plăţi în valoare de 15.701.906 lei, potrivit datelor oferite de CNADNR.

Vin banii! 1,8 milioane de lei de la Guvern, pentru centura Cluj

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite